مهم‌ترین پیام امام حسن عسکری (ع) به شیعیان چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) با بیان اینکه محبت به اهل‌بیت (ع) دارای آثار پربرکتی است، اظهار داشت: معرفت حقیقی اهل‌بیت (ع) سبب نجات انسان و خوشبختی می‌شود، معصومین (ع) شناخت جامع و کامل از خداوند دارند و اگر شناخت نسبت به معصومین (ع) نداشته باشیم محبت ایجاد نمی‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه عبادت امام حسن عسکری (ع) باید الگوی شیعیان باشد، ادامه داد: این امام همام تاکید کردند که شیعیان باید در جامعه اسلامی تأثیرگذار باشند نه تأثیر‌پذیر، هنگامی که امام حسن عسکری (ع) در زندان بودند برخی از عباسی‌ها به زندان‌بان دستور دادند که به امام (ع) سخت‌گیری کند و زندان بان گفت: چه اقدام دیگری می‌توانم انجام دهم.



امام جمعه قم حرکت در مسیر اهل بیت (ع) را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پیام مهم امام حسن عسکری (ع) به شیعیان این است که هرجا و با هرکسی که هستیم باید مؤثر باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در دوران اسارت نسبت به ترویج معارف کوتاهی نکرد، عنوان کرد: این امام همام در زمانی که زندان بودند روز‌ها را روزه می‌گرفتند و شب‌ها به عبادت می‌پرداختند و در محیط زندان تأثیرگذار بودند.




انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/752
اخبار مرتبط

نظرات شما