سلفچگان کانون آلایندگی در استان قم است

نایب‌رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه به شهرک صنعتی سلفچگان به‌عنوان کانون آلایندگی استان نگاه می‌شود گفت: خاک و هوای منطقه سلفچگان بسیار آلوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن بختیاری  در جلسه سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: مجموع تخصصی در سطوح مختلف تحصیلی و در حوزه‌های مختلف می‌تواند تشکلی جهت کمک به اجرای بهتر و افزایش بهره‌وری کشاورزی باشد.

نایب‌ رئیس شورای شهر قم با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در مورد تشکیل کارگروه‌ها در شهر قم عنوان کرد: در مورد ایجاد فضای سبز با شهرداری تعاملات خوبی برقرار شده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن قانون هوای پاک در استان قم افزود: به دلیل افزایش صنایع آلاینده در استان، مشکلات بسیاری از جمله اختلال در تنفس برای شهروندان به وجود آمده است.

بختیاری با بیان اینکه به شهرک صنعتی سلفچگان به‌عنوان کانون آلایندگی استان نگاه می‌شود عنوان کرد: هدف از برگزاری جلسات متعدد این بوده که مسائل زیست‌محیطی هر چه سریع‌تر حل شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های لازم به فارغ‌التحصیلان در خصوص حمایت از محیط‌زیست ابراز کرد: با اینکه هر واحد صنعتی باید یک متخصص مربوط به محیط‌زیست داشته باشد اما ما برای سهولت در کار برای چند واحد صنعتی مختلف یک متخصص زیست‌محیطی تعیین کرده‌ایم.

نایب‌ رئیس شورای شهر قم خاطرنشان کرد: خاک و هوای منطقه سلفچگان بسیار آلوده است که متأسفانه با پا‌کسازی هوا همکاری نمی‌کنند، تکلیف وجدانی هرکدام از مسئولان این بوده که نسبت به آینده و سرنوشت نسل‌های آینده اقدامات لازم را انجام دهند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7783
اخبار مرتبط

نظرات شما