رئیس سازمان صمت استان در گفتگو با قم فردا:

یکی از دلایل گرانی خرما صادرات است/مردم تخلفات را به شماره 124اطلاع دهند

رئیس سازمان صمت استان قم با اشاره به اینکه مردم هر گونه تخلف و گرانی فروشی را به شماره 124 اطلاع دهند، گفت: در حال حاضر در کشور کمبود خرما نداریم اما یکی از دلایل گرانی صادرات می باشد.

محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به گرانی برخی اقلام ضروری و مصرفی مردم در این ایام، اظهار داشت: در این ایام برخی کالا ها مانند برنج، خرما، قند و شکر  با افزایش تقاضا در ایام ماه مبارک مواجه می شوند.

وی ادامه داد: این روزها یکی از اقلامی که با افزایش قیمت مواجه شده است خرما می باشد که با برخی تولیدکنندگان در بوشهر و استان های جنوبی کشور قرارداد بسته شده تا خرمای مورد نیاز استان را تامین کنند.

رئیس سازمان صمت استان قم با اشاره به اینکه یکی از مشکلات گرانی خرما مسئله صادرات می باشد، گفت: ما در استان تولید خرما نداریم و این گرانی در مبدا می باشد که برخی ها دلیل آن را صادرات می دانند که در حال محدود و ممنوع شدن است.

وی افزود: در حال حاضر ما درکشور کمبود خرما نداریم اما یکی از دلایل گرانی امروز خرما مسئله صادرات می باشد.

سیجانی با اشاره به قیمت این روزهای شکر در استان، ابراز داشت: امروز شکر حدالامکان با قیمت دولتی در حال توزیع در برخی فروشگاه های استان می باشد و اولویت اول ما مصرف کننده و خانوار می باشد .

وی اضافه کرد: وجود برخی مشکلات در کشور باعث کمبود و گرانی شکر در کشور شده است که در استان ما هم اثر گذاشته است ولی این کالا با قیمت دولتی در استان عرضه می شود ولی هنوز کمبود داریم که باید رفع کنیم اما نسبت به دیگر استان ها وضعیت بهتری داریم.

رئیس سازمان صمت استان قم خاطرنشان کرد: کمبودی کلی در برخی کالا داریم که به دلیل مشکلات به وجود آمده می باشد مخصوصا در شکر چرا که کارخانه های نیشکر خوزستان دچار مشکل شدند و حدود یک ماه فعالیت نداشتند و همین عاملی باعث کمبود شکر در کشور شد

وی عنوان داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای تامین برخی از کالا ها، بویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم دراین ایام ، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان اجرا می‌شود.

سیجانی با اشاره به تشدید فعالیت تیم های بازرسی‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در این ایام تاکید کرد: این طرح با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان همرمان با سراسر کشور در سطح استان اجرا خواهد شد

وی ادامه داد: ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت نیز همزمان با اجرای طرح به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود ومردم عزیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف و شکایت خود را از طریق شماره تلفن 124 ستاد خبری این سازمان جهت رسیدگی اعلام نمایند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/7807
اخبار مرتبط

نظرات شما