وزارت کار مکلف به آموزش استادکاران در زمینه احیای بناهای تاریخی شد

نمایندگان مجلس، وزارت کار را مکلف کردند از طریق سازمان فنی و حرفه ای و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان های تجربی در زمینه های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (سه شنبه) پارلمان مجلس مواد 4، 5 و 6 طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی-فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی و فرهنگی را بررسی و تصویب کردند.

نمایندگان در ماده 4 این طرح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کردند از طریق سازمان فنی و حرفه ای با استفاده از امکانات موجود و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان های تجربی در زمینه های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی اقدام کند.

نمایندگان در تبصره این ماده مقرر کردند: سازمان میراث فرهنگی موظف است ساز و کار طراحی و اجرای فعالیت های مرتبط را به گونه ای برنامه ریزی، تنظیم و تدوین کند که استفاده از نیروهای موضوع این ماده در اولویت قرار گیرد.

نمایندگان در ماده 5 این طرح مقرر کردند: وزارت خانه های علوم، آموزش و پرورش مکلفند با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، سرفصل محتوای دروس و شیوه آموزش رشته های مرتبط با حفاظت و احیای بناها و بافت های تاریخی و فرهنگی با رویکرد مهارت آموزی در این تخص ها را اصلاح و یا تکمیل کند.

نمایندگان در ماده 6 این طرح، سازمان برنامه و بودجه را مکلف کردند با همکاری سازمان میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه نظام فنی و اجرایی اختصای مربوط به بناها و بافت های تاریخی و فرهنگی اقدام کرده و به تصویب هیات وزیران برساند.

نمایندگان همچنین در ماده 7 این طرح، بانک ها و موسسات اعتباری را مکلف کردند اسناد مالکیت مربوط به بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی را که مالیات آن ها قابل انتقال باشد به عنوان وثیقه اخذ تسهیلات مرمت و احیا بپذیرد.

انتهای پیام/




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7900
اخبار مرتبط

نظرات شما