خط و نشان جهاد اسلامی فلسطین برای رژیم صهیونیستی

سخنگوی جهاد اسلامی اعلام کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی به توافق‌های حاصل شده پایبند نباشد، مقاومت بار دیگر از نقطه پایان درگیری اخیر ، شروع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،«سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین چهارشنبه شب (دیشب) با انتشار ویدئویی، بخشی از شلیک موشک و راکت‌ها به سمت فلسطین اشغالی در درگیری دو روزه اخیر را به نمایش گذاشت.

سرایا القدس با انتشار این ویدئو که شبکه «فلسطین‌الیوم» آن را پخش کرد، آمادگی و تجهیزات خود برای هر درگیری احتمالی  آینده را به رخ رژیم صهیونیستی کشید.

«ابوحمزه» سخنگوی شاخه نظامی جهاد اسلامی هم اعلام کرد: در صورت عدم پایبندی دشمن (به توافق آتش‌بس) مقاومت فلسطین از نقطه پایان درگیری اخیر شروع خواهد کرد؛ مقاومت فلسطین و در مقدمه آن سرایا القدس از نزدیک اجرایی کردن تفاهمات اخیر توسط دشمن صهیونیستی را دنبال می‌کند و دست‌های ما بر روی ماشه است.

سخنگوی سرایا القدس افزود، از لحظه اول توقف درگیری، واحد‌های تولید و ساخت اقدام به جبران ذخیره راکتی شلیک شده کردند. دشمن در مذاکرات قاهره می‌خواست به «آتش‌بس مقابل آتش‌بس» برسد اما فرماندهان مقاومت آن را رد کردند تا اینکه پس از شلیک موشک‌ «کورنت» و دیگر موشک‌های دارای قدرت تخریبی بالا، سران رژیم اشغالگر ناچار شدند به مطالبات ملت فسلطین اذعان کنند.

ابوحمزه به موشک «بدر 3» که برای اولین بار «عسقلان» در فلسطین اشغالی با آن هدف قرار گرفت، نیز پرداخت و گفت: هیچ شکی نیست که این موضوع تحولی قابل توجه در توانایی‌های تولید نظامی سرایاالقدس است، اگر خون‌های مجاهدان واحد ساخت و ذهن فوق‌العاده مهندسان سرایا القدس و نیز حمایت محور مقاومت در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران نبود، این تحول شگرف رخ نمی‌داد؛ ایران حتی یک روز هم (حمایتش) در زمینه‌های مختلف را از ما دریغ نکرده است.

وی در اشاره به دستاوردهای میدانی متعدد در نبرد اخیر اعلام کرد، اگر تشکیل اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت و ارتباط دائم میان سرایا القدس و گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس نبود، این دستاوردها هم حاصل نمی‌شد.

در همین راستا گروه‌های مقاومت در غزه هم اعلام کردند، اگر رژیم صهیونیستی ظرف یک هفته پیشِ رو تفاهم‌های اساسی را نهایی نکند، اوضاع بار دیگر به سمت تنش پیش خواهد رفت (جزئیات بیشتر).

 

صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد ؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند.گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت  فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و  ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند, همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8065
اخبار مرتبط

نظرات شما