آمار پائین روزه‌خواری در قم

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم گفت: باتوجه به اینکه قم، یک شهر مذهبی بوده و مردم این شهر تقید مذهبی بالایی دارند، روزه خواری در ملاعام بسیار کم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ مهرداد حاجی زاده  عنوان کرد: آمار روزه خواری در استان قم، به هیچ وجه چشمگیر و قابل توجه نیست، باتوجه به اینکه قم، یک شهر مذهبی بوده و مردم این شهر تقید مذهبی بالایی دارند، روزه خواری در ملاعام بسیار کم است.
 
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم گفت: افرادی که به هر دلیلی عذر شرعی داشته و قادر به روزه گرفتن نیستند باید حرمت این ماه را حفظ کرده و در برابر افراد روزه دار، روزه خواری نکنند، در صورتی که روزه خواری در ملاعام اتفاق افتاد در ابتدا از مردم درخواست می شود تا خودشان این مسئله را تذکر دهند و در صورت تکرار حرمت شکنی، به نیروی انتظامی اطلاع داده تا مراتب از سوی پلیس پیگیری شود.
 
حاجی زاده در خصوص برخورد نیروی انتظامی با روزه خواران در ملا عام بیان کرد: در صورتی که ماموران نیروی انتظامی، این حرمت شکنی را مشاهده کنند،‌ وظیفه آن ها در ابتدا، تنها تذکر لسانی است، اگر فرد روزه خوار به این حرمت شکنی پافشاری کرده و به تذکرات پلیس بی اعتنایی کرد، به علت تمرد از قانون دستگیر شده و به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
 
وی تاکید کرد: هدف نیروی انتظامی برخورد زننده و سرکوب گرانه در این مسئله نیست، بلکه ماموران نیروی انتظامی سعی می کنند تا با تذکر لسانی مانع از حرمت شکنی و روزه خواری در ملاعام باشند،‌ ضمن اینکه تا کنون شهروندان همکاری خوبی را در این زمینه با پلیس داشته اند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8230
اخبار مرتبط

نظرات شما