مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم خبر داد:

کمک مسلمانان کشورهای خارجی به قرارگاه کمک‌های مردمی / برنامه یک ساله برای حضور در مناطق سیل زده داریم

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم با بیان این که برنامه یک ساله برای حضور در مناطق سیل زده داریم از کمک مسلمانان کشورهای خارجی به قرارگاه کمک‌های مردمی قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد خامه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری ایرنا برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاهی که در شهرستان پلدختر تشکیل دادیم در ابتدا به‌صورت گروه جهادی بود که در ادامه تبدیل به قرارگاه شد.

وی ادامه داد: دفتر قرارگاه در مرکز شهر فعال است که با رایزنی‌های صورت گرفته نیروهای فنی نیز در این قرارگاه مورداستفاده قرار می‌گیرند تا مشکلات مردم را حل کنند.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان توزیع بسته‌های غذایی را آغاز کردیم و در ادامه با توجه به کمک‌رسانی و ارائه بسته‌های غذایی از سوی سپاه استان تهران فعلاً توزیع غذا را متوقف کردیم.
وی افزود: پیش‌بینی کردیم که حضورمان در پلدختر یک‌ساله باشد و هم‌اکنون کمک‌های مردمی از سراسر کشور به این قرارگاه ادامه دارد که نشان از اعتماد مردم به این قرارگاه است.

خامه یار ابراز داشت: کمک‌هایی نیز از خارج از کشور داشتیم به‌طوری‌که با مسلمانان برخی از کشورهای همسایه ارتباط برقرار کردیم و کمک‌های نیز از سوی این مسلمانان به قرارگاه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای بازسازی دو مدرسه با یک کشور دیگری رایزنی کردیم و قرار شده است در طی سفری که فردا خواهیم داشت مبالغی را دریافت کنیم.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم بابیان این‌که در ماه مبارک رمضان 2 هزار متر موکت توسط خیرین بین مردم توزیع‌شده است، افزود: قبل از ماه مبارک رمضان برای عروس و دامادی که جهیزیه خودشان از بین رفته بود جهیزیه کامل اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: در شب میلاد امام حسن (ع) با همکاری یک موسسه خیریه در شهرهای پلدختر و معمولان دو برنامه افطاری 5 هزار و دوهزارنفری خواهیم داشت که در این مراسم 8 هزار جهیزیه نیز به زوج‌های جوان تقدیم خواهد شد.

خامه یار ابراز داشت: برای ساخت دو مدرسه روستایی نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم و بعد از ماه رمضان اقدام به ساخت این دو مدرسه خواهیم کرد.

وی افزود: قرارگاه در بازسازی نیز کمک خواهد کرد و خیرینی نیز به همین منظور اعلام آمادگی کرده‌اند، برای ساخت این منازل انجمن پزشکان قم یک مبلغی را پیشنهاد داده و برخی از افراد خیر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

خامه یار بابیان این‌که تاکنون کمک‌های غیر نقدی بالغ‌بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است که استان‌های دیگر نیز در این کمک‌ها سهیم بوده‌اند، تصریح کرد: از مردم انتظار داریم از طریق نهادها و سازمان‌هایی که اعتماد دارند کمک‌های خودشان را به مردم سیل‌زده برسانند.

وی افزود: نیاز مردم فقط پوشاک و تغذیه نیست و در روزهای آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد که نیاز است مردم کمک‌های خودشان را ادامه بدهند.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم به حضور قرارگاه در زمینه‌ای ساخت‌وساز منازل سیل‌زدگان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس همین حضور یک تفاهم‌نامه‌ای را با یک موسسه خیریه قراردادی امضاشده که پشتیبانی‌های لازم را در یک سال حضورمان انجام دهد.

وی ادامه داد: حدود 220 نفر از بچه‌های جهادی متخصص در منطقه حضور میدانی دارند و رصد کامل برای اقدامات جهادی در ماه‌های آینده انجام‌شده است.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/8365
اخبار مرتبط

نظرات شما