دشمنان به دنبال خدشه دارکردن اعتقاد ملت ایران هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز دشمنان به دنبال خدشه دارکردن ایمان و اعتقاد ملت ایران هستند و تمام تلاش خود را برای مایوس ساختن مردم از نظام اسلامی به کار گرفته اند، اما این خیال خام را به گور خواهند برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: ملت شریف ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با وجود همه سختی ها و کمبودها، یک لحظه دست از خدا و اهل بیت(ع) برنداشت.
وی بر ضرورت الگوگرفتن از زندگی سراسر نور حضرت خدیجه کبری(س) تاکید کرد و گفت: انسان باید در شرایط سخت و ناگوار، ایمان و اعتقاد خود را حفظ کند، وگرنه در شرایط آسان و نعمت بسیار، همه مردم شعار حفظ ارزشها را سرمی دهند.
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) بدون منت همه هستی خود را در اختیار رسول الله(ص) و مکتب والای اسلام قرار داده بودند و در شرایط بسیار سخت و ناگوار و اذیت و آزار مشرکان، حمایت بی دریغ و همه جانبه از پیامبر گرامی اسلام(ص) داشتند.
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی که امروز در کشورمان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این شرایط سخت نباید بهانه توجیهی برای کنار گذاشتن اعتقاد و ارزشهای ما باشد، امروز دوران امتحان و ابتلاء است و ما باید در این شرایط ایمان و باورهای خود را حفظ کنیم.
وی افزود: ملت ایران ایمان و ارزش های خود را به راحتی به دست نیاورده و خون پاک شهیدان بسیاری پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شده است، از این رو هرگز دست از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی نخواهد کشید.
صادقی واعظ همچنین تصریح کرد: در فضایی که دشمنان به دنبال کمرنگ ساختن دین و معنویت در جامعه هستند، سکوت کردن بسیار خطرناک و مذموم است، این وظیفه الهی و انقلابی ماست که نسبت به احکام و آموزه های دینی بی تفاوت نباشیم.
وی با بیان اینکه مسلمان واقعی کسی است که نسبت به ظلم و منکرات در جامعه، بی تفاوت نباشد، خاطرنشان کرد: هرگز نباید از ترس آبرو یا برخورد دیگران، به دره بی تفاوتی سقوط کرده و در برابر ظلم و ظالم و منکر و زیرپا گذاشتن دستورهای الهی سکوت کنیم.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8515
اخبار مرتبط

نظرات شما