در آستانه روز قدس صورت گرفت؛

دعوت مراجع و علما از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

مراجع و علما با صدور بیانیه‌هایی ضمن بااهمیت دانستن حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس از مردم برای حضور باشکوه در این راهپیمایی دعوت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مردم انقلابی ایران اسلامی در حالی جمعه 10 خردادماه هم‌صدا و هم گام با تمامی مردم آزادی‌خواه دنیا در حمایت از فلسطین مظلوم فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر خواهند داد که این روزها توطئه‌های دشمنان نظام به اوج خود رسیده است.

راهپیمای یوم‌الله روز قدس که همه‌ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین برگزار می‌شود امسال با توجه به دسیسه‌چینی و توطئه‌گری استکبار جهانی در قالب معامله قرن پیام‌های گسترده‌ای به جهانیان خواهد داشت.

مراجع عظام تقلید و علما و بزرگان با صدور بیانیه‌ها و پیام‌های جداگانه‌ای از مردم برای حضور باشکوه در این راهپیمایی باشکوه دعوت به عمل آوردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: راهپیمایی روز قدس باشکوه خاصی برگزار شود

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس افزود: حدود ۶۰ سال قبل به‌وسیله دولت انگلستان حکومت نامشروع و غاصبانه اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی تشکیل شد، بااینکه یهودیان نسبت به مسلمانان در اقلیت بودند اما آن‌ها را از کشورهای مختلف دعوت کردند و سرزمین‌های مردم را به‌زور و با پول از آن‌ها گرفتند و در اختیار یهودیان و صهیونیست‌ها قراردادند و متأسفانه برخی از حکام عرب هم در این راه با آن‌ها همراه شدند.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد، اظهار داشت: این‌ها اگر دست شأن برسد تمام کشورهای منطقه را می‌خواهند زیر سیطره خود قرار دهند و نمونه بارز آن بلندهای جولان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: رئیس‌جمهور آمریکا به‌زعم خود درباره بلندی‌های جولان حاتم‌بخشی کرده است، مطابق کدام قانون و مجوز؟ شما چه‌کاره هستید که بخشی از یک کشور دیگر را می‌خواهید به اسرائیل غاصب ببخشید.

وی ادامه داد: اگر عده‌ای خیال کنند آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی قانع هستند سخت در اشتباه هستند، آن‌ها با بهره‌گیری از عمال خود یعنی داعش می‌خواستند بر سوریه و عراق مسلط شوند اما با مقاومت جانانه محورهای مقاومت راه به‌جایی نبردند و شکست خوردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تدبیر حضرت امام در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، این ابتکار را ابتکاری تاریخی و عامل زنده‌بودن یاد و نام قدس و فلسطین دانست.

وی گفت: همین اقدام سبب شده که بعد از گذشت سال‌ها همچنان روز قدس در جامعه اسلامی زنده باشد و راهپیمایی این روز هرسال باشکوه خاصی برگزار شود.

آیت‌الله نوری همدانی: رژیم غاصب صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد

این مرجع تقلید شیعیان جهان در پیامی با تأکید بر حضور پرشور امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس، روز قدس امسال را از سالهای قبل حساس‌تر دانست.

وی افزود: مسلمانان جهان باید باشکوه‌تر، قدرت، وحدت و اجتماع بیشتری در این راهپیمایی شرکت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: آمریکا یعنی سردمدار مستکبران جهان افزون بر این‌که می‌خواهد قدس را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، درصدد تقسیم کردن سرزمین فلسطین است.
 وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد جایگاه غده سرطانی رژیم صهیونیستی را محکم کند.

وی عنوان کرد: امت اسلامی باید باشکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از آمریکا که سرکرده استکبار و صهیونیست‌ها است نشان دهند.

 آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: مسلمانان مطمئن باشند که اسرائیل غاصب روزهای آخر را می‌گذراند و نفس‌های آخر را می‌کشد، ازاین‌رو باید باقدرت به میدان بیاییم و عظمت و قدرت اسلام را به تمام جهان نشان دهیم.

 معظم له همچنین ابراز امیدواری کرد که انشا الله امسال سال سقوط و نابودی رژیم صهیونیستی باشد.

جامعه مدرسین مردم را به حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای، از مردم ایران اسلامی خواست که حضوری باشکوه و دشمن‌شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: روز قدس، یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) و روز جهانی همراهی با آرمان فلسطین است. روز جهانی قدس روزی است که امت اسلام و آزادی خواهان جهان قدرت حقیقی جبهه مقاومت را چنان فریاد می‌زنند که صدای لرزش ستون‌های ظلم به گوش ستمگران، سازش کاران و حامیان اشغالگری برسد. قریب هفتادسال است، رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین ستم می‌کند و با بمباران خانه‌ها، مدارس و مساجد به کشتار وسیع مردم بی‌دفاع، غیرنظامیان، زنان و کودکان شیرخوار می‌پردازد و بر سیاهه جنایت‌های خود می‌افزاید و با معامله قرن و دیگر طرح‌های استعماری تلاش می‌کند حقیقت مسئله فلسطین را به انحراف و انزوا بکشاند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به استناد مبانی دینی، قرآنی و شاخص‌های انقلاب اسلامی؛ ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارد؛ تلاش برخی کشورهای منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی در پیوند با اسرائیل جز رسوایی برای آن‌ها سودی ندارد و امت اسلامی با حضور باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم غاصب را فریاد خواهد زد.

 آیت‌الله سعیدی : راهپیمایی مقتدرانه روز قدس مشت محکمی به دهان استکبار جهانی

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: ملت‌های مسلمان، آزادی‌خواهان جهان، ملت ایران، به ویژه مردم انقلابی و ولایت‌مدار استان قم باید پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس مقتدرانه و با صلابت شرکت کرده و مشت محکمی به دهان رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و مرتجعین خائن منطقه بزنند.

وی ادامه داد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است نماد وحدت و یکپارچگی ملل مسلمان و آزادی خواهان برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/9042
اخبار مرتبط

نظرات شما