هشدار پلیس فتا درباره پیامک‌های واریز فطریه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا  در خصوص فعالیت سودجویان نسبت به کلاهبرداری از هموطنان در ایام خاص و مناسبت‌های مختلف در کشور، اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته پرونده‌های قضایی در پلیس فتا نشان از این است که مجرمان در ایام خاص و مناسبت‌های مذهبی با انتشار آگهی‌های دروغین و تصاویر خاص سعی در فریب هموطنان و مترصد کلاهبرداری و سوء استفاده از احساسات هموطنان ما هستند.

وی افزود: افراد با سوءاستفاده از ایام و موقعیت‌های خاص همواره به دنبال کلاهبرداری و تخلیه‌حساب‌های بانکی با انجام ترفند‌های مختلف از هموطنان هستند.

سرهنگ پاشایی با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر، تصریح کرد: افراد سودجو با تبلیغ دروغین و گسترده در فضای مجازی در بین کاربران مبنی بر جمع آوری زکات فطریه جهت یاری رساندن به هموطنان نیازمند در مناطق محروم کشور را مطرح می‌کنند.

وی افزود: سودجویان با اعلام شماره حساب‌هایی در فضای مجازی مبنی بر واریز زکات فطریه برای محرومان تبلیغ می‌کنند، لذا هموطنان نسبت به این موارد هوشیار باشند و فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: اغلب اینگونه آگهی‌ها در فضای مجازی منبع و بستر مجرمانه دارد و افراد آگهی کننده به دنبال اهداف کلاهبردارانه خود هستند، لذا کاربران باید نسبت به این آگهی‌ها بی تفاوت باشند و نسبت به آن وا کنش نشان ندهند و در صورت دادن زکات فطریه و سایر نذورات خود این اقدامات را از طریق رسانه ملی و مراکز رسمی مربوطه پیگیری کنند.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: هموطنان در صورت هرگونه مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به نشانی سایت پلیس فتا گزارش دهند تا با دریافت این گزارشات نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدامات لازم صورت گیرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9274
کلیدواژه: فطریه فتا پلیس فتا
اخبار مرتبط

نظرات شما