رئیس شورای اسلامی شهر قم:

مدیریت شهری آماده حمایت از فعالان صنایع‌دستی است/ ضرورت ایجاد بازارچه عرضه‌ای صنایع‌دستی در قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در استان قم نیاز است که بازارچه عرضه‌ای صنایع‌دستی ایجاد شود تا فعالان این حوزه برای فروش تولیدات خود با مشکلات کمتری مواجه شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالله جلالی عصر امروز در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با اشاره به 14 خرداد سال روز رحلت بنیان‌گذار انقلاب، اظهار داشت: مردم قم همواره نشان دادند که پشتیبان ولایت‌فقیه هستند و این مهم را در طی 40 سال اخیر نشان داده‌اند.

وی در ادامه 20 خردادماه روز صنایع‌دستی را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: صنایع‌دستی نقش بارزی در کاهش بیکاری دارند و به‌خصوص بانوان در حوزه صنایع‌دستی فعالیت‌های زیادی دارند که باید موردتوجه قرار گیرد.

جلالی بابیان این‌که فعالیت در حوزه صنایع‌دستی به لحاظ هزینه، منابع کمی نیاز دارد، افزود: صنایع‌دستی در همه کشورها از جایگاه خاصی برخوردار است و در کشور ما نیز می‌تواند در رونق تولید می نقش زیادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: قم در حوزه‌ای صنایع‌دستی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما هنوز ناشناخته است به‌طوری‌که هیچ تحرکی در استان برای معرفی صنایع‌دستی در استان وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: در استان قم نیاز است که بازارچه عرضه‌ای صنایع‌دستی ایجاد شود تا فعالان این حوزه برای فروش تولیدات خود با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی افزود: مدیریت شهری هر کاری که بتواند در این زمینه انجام می‌دهد تا این صنعت رونق یابد.

جلالی در ادامه به بازدید اعضای شورای شهر از ورودی شهر در خیابان قلعه کامکار، بوستان جوان و شهربازی غدیر اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی ورودی شهرها برای شورای شهر حائز اهمیت است و مذاکراتی با معاون عمرانی شهرداری داشته‌ایم که پروژه ورودی شهر از سمت جعفریه شروع شود.

وی ادامه داد: در بوستان جوان نیز نیازمند جذب سرمایه‌گذار و برخی اقدامات هستیم که این مهم نیز دنبال می‌شود هرچند که ظرفیت بوستان جوان مغفول مانده است.
جلالی افزود: شهربازی غدیر هم در حال آماده‌سازی است و بخشی از تعهدات نیز بر عهده‌ای شهرداری است که باید به‌صورت جدی پیگیری شود.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/9565
اخبار مرتبط

نظرات شما