جوابیه سازمان اتوبوس رانی به خبر منتشر شده در سایت قم فردا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،به اطلاع رسانده می شود میزان افزایش نرخ کرایه سالانه بر اساس آنالیز قیمت تمام شده یک نفر مسافر ،افزایش قیمت لوازم یدکی ، دستمزد و حقوق و ... توسط شورای محترم شهر و مراجع ذیصلاح تعیین شده که این نرخ تقریباً یک سوم قیمت تمام شده واقعی میباشد.
با توجه به اینکه در سال 1388 ناوگان سازمان اتوبوسرانی قم توسط یارانه های اختصاص یافته و کمک دولت نوسازی شده و هر دستگاه اتوبوس باقیمت روز 100 میلیون تومان به قیمت 17 میلیون به شهرداری قم داده شد که این اتوبوس ها نیز جهت خدمات رسانی به زائرین و مجاورین شهر کریمه اهل بیت (س) با همان قیمت خریداری شده به شرکت های بخش خصوصی و بهره برداران جهت ارائه 10 سال خدمات و سرویس دهی واگذار گردید.
با توجه به اینکه اتوبوس های واگذار شده می‌بایست از اواخر سال 98 از خطوط با توجه به تعهدات خود خارج  می شدند و هیچگونه کمکی از طرف دولت انجام نمی گرفت و برنامه ای نیز در دستور کار نداشت از سال 1395 شهرداری و سازمان اتوبوسرانی قم پیش بینی های لازم را برای این امر مهم کرده بود که در سال 1396 قرارداد خرید 50 دستگاه اتوبوس اسکانیا مدل پارسین یورو4 را به قیمت هر دستگاه پانصد میلیون تومان با شرکت عقاب افشان نهایی کرد و این اتوبوس ها به مرور وارد چرخه ناوگان شدند. با توجه به اینکه ناوگان درون شهری قم حداقل300 دستگاه اتوبوس نیاز داشت و هزینه خرید اتوبوس ها بیش ازحد بود و دولت نیز کمکی نمی کرد شهرداری قم بازسازی و اورهال نمودن 146 دستگاه اتوبوس را در دستور کار خود قرارداد که تعدادی از آنها در دست بازسازی و تعدادی نیز در مرحله نهایی کردن قرار داد می باشند. مجداً تعداد 23 دستگاه اتوبوس از شرکت زرین خودرو به قیمت هر دستگاه 750 میلیون تومان خردیداری شد که در حال حاضر 6 دستگاه تحویل و در ناوگان شهری فعالیت دارند.
پیرو اقدامات صورت گرفته در سال 97 تفاهم نامه خرید 104 دستگاه اتوبوس اسکانیاEURO مدل پارسین فی مابین شهرداری قم و شرکت عقاب افشان امضاء شد که همزمان با تحویل سال 98 تعداد 43 دستگاه از این اتوبوس ها با قیمت هر دستگاه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان وارد ناوگان شهری گردید.
با توجه به اتمام قرارداد اتوبوس های واگذاری در سال 1388 به بعد و خروج از چرخه این ناوگان سازمان اتوبوسرانی در حال برنامه‌ریزی و انعقاد قرارداد جدید با روش های نوین جهت خدمات رسانی بهتر به همشهریان گرامی می باشد که با حضور کارشناسان و مدیران شهری در حال اتمام و اجرایی شدن می باشد.
در سال 1397 تعداد 10 دستگاه اتوبوس بنز مگا ترانس  با توجه به عمر بالا از خطوط خارج شد و تعداد 13 دستگاه اتوبوس ایویکو مدل 1389نیز به دلیل فرسودگی و عدم خدمات رسانی مطلوب از چرخه ناوگان خارج و اتوبوس های بنز بازسازی شده جایگزین آنها شد.
در مورد دستگاه کارت بلیت اتوبوس ها به اطلاع رسانده می شود با توجه به اینکه مدت 8 سال از تجهیز ناوگان به این سیستم گذشته سخت افزار جدید در حال برنامه ریزی و اجرا بوده که بزودی نصب و راه اندازی خواهد شد.
کلاس های آموزشی تخصصی و عمومی از قبیل سیستم تعمیر و نگهداری ناوگان ، آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی ، نحوه برخورد با مسافران و ... جهت رانندگان و پرسنل اجرایی بصورت دوره ای در حال برگزاری بوده که رانندگان موظف به شرکت در این کلاس ها می باشند.
در پایان از شهروندان گرامی درخواست میگردد با توجه به حساسیت کار رانندگان و خستگی های آنان در طول روز به هیچ وجه با این قشر زحمتکش جر و بحث نکرده و کلیه انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه 137 شهرداری قم یا شمار تماس 36642800 واحد روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی قم اعلام نمایند تا در اسرع وقت بررسی و رسیدگی گردد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9695
اخبار مرتبط

نظرات شما