printlogo


آشتیانی در گفتگو با قم فردا:
نقش تربیتی و اخلاقی دعای عرفه مثال زدنی و بی نظیر است
نقش تربیتی و اخلاقی دعای عرفه مثال زدنی و بی نظیر است
کد خبر: 11864
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دعای عرفه دل‌های مومنان را خدایی می‌کند، گفت: نقش تربیتی و اخلاقی دعای عرفه مثال زدنی و بی نظیر است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به روز عرفه و اهمیت این روز در جهان تشیع اظهار داشت: طبیعی است که همه آن‌هایی که به معارف الهی علاقمند هستند، انتظار چنین روزی را می‌کشند، روزی که امام حسین (ع) در کنار جبل الرحمه آن دعای به یادماندنی که در تاریخ اسلام ثبت شد را خواندند.

وی ادامه داد: در این دعا حضرت یک دوره معارف اسلامی را با تعابیری زیبا، استدلال‌هایی منطقی و ادبیات بلند مرور کردند.

آشتیانی ابراز داشت: مومنینی که انتظار این روز را می‌کشند و به مضامین الهی دل می‌دهند در واقع یک سال خود را تضمین می‌کنند.

وی به نقش اخلاقی و تربیتی دعای عرفه اشاره کرد و بیان داشت: دعای عرفه نقش مهمی در تربیت انسان دارد و حاوی مضامینی است که عمل به آن مومنان را خدایی و ولایی می‌کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضور مردم در این مانور الهی موجب می‌شود که مسلمانان در برابر مفاسدی که هر روز جامعه را تهدید می‌کند واکسینه شوند.

وی افزود: درواقع تمام برنامه‌ریزی‌هایی که دشمنان برای ایجاد فضای ناامیدی و بی‌دینی در کشور فراهم می‌کنند با حضور مردم نقش بر آب می‌شود به‌طوری‌که بیش‌ازپیش دل‌ها خدایی می‌شود.

آشتیانی به معنادار بودن این اعمال مبارک اشاره کرد و ابراز داشت: در زمان طاغوت نیز تمام توطئه‌های مخالفان دین و بهائیان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نقش بر آب می‌شد که نشان می‌دهد فریضه‌هایی که برای مسلمانان در اسلام دیده شد کاملاً با حساب‌وکتاب است.

وی حضور سرا سری مردم کشورمان در مکان‌های مختلف برای قرائت دعای عرفه را موردتوجه قرارداد و گفت: این حضور نشان می‌دهد که دل ملت ایران همچنان خدایی است و قطعاً فضای بی‌بندوباری که دشمنان نظام به دنبال پیاده کردن آن در کشور هستند به بن‌بست خواهد خورد.
 
انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/11864