printlogo


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم:
۱۱۰ اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی قم افزوده می‌شود/راه‌اندازی 250 دوربین نظارتی تا سال 1400
 ۱۱۰ اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی قم افزوده می‌شود/راه‌اندازی 250 دوربین نظارتی تا سال 1400
کد خبر: 11955
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم با اشاره به راه‌اندازی 250 دوربین نظارتی تا سال 1400 درقم ، گفت: در مهرماه 110 دستگاه اتوبوس تازه خریداری شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس ذاکریان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز کنترل هوشمند ترافیک برگزار شد، با اشاره به آغاز مدارس و اهمیت ساماندهی سرویس‌های مدارس اظهار داشت: سامانه سپند به‌منظور ساماندهی سرویس‌های مدارس راه‌اندازی شده است که 14 شرکت تائید شده در استان قم برای این منظور اطلاعاتشان در این سامانه قرارگرفته است.

وی با تأکید بر لزوم نظارت و کنترل شهر ابراز کرد: سامانه‌های مختلفی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیکی شامل دوربین‌های کنترلی، نظارتی، ثبت تخلف، خط ویژه، طرح ترافیک در شهر وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم با بیان اینکه عمده تجهیزات نظارتی و ارتباطی وارداتی است، تصریح کرد: سامانه سر تابلوهای ایستگاه‌های اتوبوسرانی که قرار بود توسط شرکتی دانش‌بنیان انجام شود در شرف فسخ قرارداد است؛ همچنین برخی از دوربین‌های غیرفعال ثبت تخلفات شهر به علت مسائل ارتباطی با مشکل روبرو بوده که اقدامات در این زمینه در حال انجام است.

وی راه‌اندازی دوربین‌های کنترلی در بلوار آیت‌الله بروجردی را موردتوجه قرار داد و گفت: شش سامانه ثبت سرعت لحظه‌ای و میانگین در این بلوار نصب شده که سبب کاهش حجم عظیمی از تخلفات و تصادفات در این محور شده است.

ذاکریان با اشاره به وجود دوربین‌های نظارتی در شهر قم یادآور شد: در حال حاضر 95 دوربین نظارتی در سطح شهر وجود دارد که در فاز سوم این تعداد دوربین به بیش از 200 دوربین خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با خرید تجهیزات ذخیره‌سازی تصاویر در مرکز کنترل هوشمند ترافیک تا سه ماه این فیلم‌ها و تصاویر نگه‌داری می‌شود، اضافه کرد: سامانه هوشمند نشانگر ظرفیت پارکینگ‌ها تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم با اشاره به مطالعات طرح بازنگری خطوط اتوبوسرانی اظهار داشت: سیستم مدیریت اتوبوسرانی به‌صورت مسافر پیما بوده که در این بازنگری به‌صورت پیمایش مبنا تغییر خواهد کرد که بر اساس آن هزینه بر اساس کیلومتر دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه دو خط جدید در بازنگری خطوط اتوبوسرانی افزوده می‌شود، گفت: خط اطراف حرم مطهر و خط اکسپرس از 72 تن به پردیسان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

ذاکریان خاطرنشان کرد: قرارداد 10 ساله بسیاری از اتوبوس‌های شهر قم در حال اتمام است که 110 دستگاه اتوبوس تازه خریداری‌شده در مهرماه به خطوط اتوبوسرانی قم افزوده می‌شود.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/11955