printlogo


مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد:
کسری دو هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش قم/کسب رتبه زیر سه هزار توسط 404دانش آموز قمی در کنکور
کسری دو هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش قم/کسب رتبه زیر سه هزار توسط 404دانش آموز قمی در کنکور
کد خبر: 12112
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اینکه امسال 265هزار نفر دانش آموز ثبت نام کرده اند ، گفت: استان قم 2هزار نیروی انسانی کسری دارد که عمده کسری آن در دوره ابتدایی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حمیدرضا شیخ الاسلام در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد اظهار کرد : سال 92 سازمان نوسازی مدارس کشور آماری اعلام کرد که در آن استان قم رتبه 32 در راستای فضای آموزشی و تراکم دانش آموزان بود با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم این آمار کاملاً دقیق است.

وی افزود: تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت ازجمله تلاش‌ها  جلسه با مجمع خیرین مدرسه ساز بود که 170 پروژه آموزشی ،تربیتی و ورزشی احداث و مقاوم سازی  شد و در حال حاضر رتبه قم به رتبه 26 ارتقا پیدا کرده اما هنوز از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

شیخ الاسلام تأکید کرد: قم به این علت که 95 درصد دانش آموزان آن در شهر قم است متمایز از سایر استان ها است و از 265 هزار دانش آموزان فقط 10 هزار نفر آن ها در بخش ها هستند.

شیخ اسلام خاطرنشان کرد: سال تحصیلی گذشته 255 هزار دانش آموز در قم داشتیم که این آمار در سال تحصیلی جدید به 265 هزار نفر رسید یعنی 10هزار دانش آموز اضافه شدند این افزایش دانش آموز در 6 سال گذشته بی سابقه بوده است.

کسری دو هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش قم
مدیرکل آموزش و پرورش قم بیان کرد: استان قم 2هزار نیروی انسانی کسری دارد که عمده کسری آن دوره ابتدایی است که البته در تأمین نیروی انسانی با شاخص های مدنظر اقداماتی صورت گرفت و با کلاس های ضمن خدمت و استفاده از اساتید، کمبودها را جبران کردیم سال های گذشته 170 هزار سرباز معلم داشتیم که امسال به 47 سرباز معلم کاهش پیدا کرده است.

نیاز 3میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان های استان
وی تصریح کرد: در زمینه تجهیز هنرستان ها مشکل داریم و حداقل 2الی 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم البته می خواهیم خیران مدرسه ساز در کنار ساخت مدارس توسط در تجهیز هنرستان ها نیز ورود پیدا کنند.

کسب رتبه زیر سه هزار توسط 404دانش آموز قمی
شیخ الاسلام گفت: رتبه کنکور تجربی  استان قم در سال جاری یازدهم است ، 404دانش‌آموز استان قم رتبه زیر سه هزار کنکور را کسب کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم تصریح کرد: از مجموع 145هزار دانش‌آموز قمی، 41هزار نفر در مسابقات استانی درس‌هایی از قرآن استاد قرائتی شرکت کرده‌اند که 2100 نفر در این آزمون موفق شدند در این خصوص از نفرات برگزیده تجلیل شده است.

وی افزود: از سال 93 در منطقه پردیسان با یک جمعت قابل‌توجه روبرو شدیم که نیاز به مدرسه داشتند 40مدرسه در این منطقه احداث‌شده است که در 65 شیفت فعالیت می کنند همچنین 46قطعه زمین در منطقه پردیسان در اختیار آموزش و پرورش استان قم قرار گرفت تا بعدها مشکلی برای تامین فضای آموزشی در این بخش نداشته باشیم.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12112