printlogo


استاندار قم:
استان قم از نظر فضای آموزشی دچار کمبود است
استان قم از نظر فضای آموزشی دچار کمبود است
کد خبر: 12113
استاندار قم با اشاره به اینکه سهم قمی ها در رتبه کنکور خوب بود اما باید با برنامه ریزی دقیق تر این سهم افزایش پیدا کند، گفت:با وجود حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان قم از نظر فضای آموزشی دچار کمبود هستیم، در ایمن سازی مدارس نیاز به حمایت ویژه وزارت آموزش و پرورش داریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پروش استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد:  با وجود حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان قم از نظر فضای آموزشی دچار کمبود هستیم،  در ایمن سازی مدارس نیاز به حمایت ویژه وزارت آموزش و پرورش داریم.

استاندار قم افزود: رویکرد آموزشی در هنرستان های قم  یک نگاه فناورانه و مهارتی است تا  دانش‌آموزان پس از فارغ التحصیلی، به راحتی وارد بازار کار شوند تا خصوص اشتغالزایی مشکلی نداشته باشند.

سرمست بیان کرد: سهم قمی ها در رتبه های کنکور خوب بوده تعدادی از برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند ولی نیاز است که یک حمایت دقیق‌تر صورت گیرد تا سهم استان قم در قبولی کنکور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه بنیادی باید به آموزش‌وپرورش و قشر فرهنگیان صورت گیرد سرمایه‌گذاری ضرورت آموزش‌وپرورش است و این وزارتخانه در این مسیر گام‌های مؤثری بردارد.

استاندار قم افزود: قم دارای ظرفیت های دینی، فرهنگی و مذهبی است حضور مراجع، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های متعدد در استان قم از ظرفیت‌هایی است که نیاز است در این خصوص نیروی انسانی ماهر و کارآمد بکارگیری شود، در آموزش و پرورش نیاز به یک سرمایه‌گذاری بلند مدت داریم و در این خصوص توجه به نیروی انسانی ماهر و متخصص ضروری است.

سرمست تصریح کرد: در خصوص تقویت و تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان قم زمینه های زیادی وجود دارد که  می‌تواند در افزایش بهره‌وری و کارآمدی دانش‌آموزان و تربیت نخبه گان در راستای پیشرفت کشور تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12113