printlogo


در سازمان بسیج دانش آموزی؛
اولین میزگرد خبری بسیج دانش آموزی استان قم با عنوان استکبار ستیزی برگزار شد
اولین میزگرد خبری بسیج دانش آموزی استان قم با عنوان استکبار ستیزی برگزار شد
کد خبر: 13183
اولین میزگرد خبری بسیج دانش آموزی استان قم با عنوان استکبار ستیزی با حضور اعضای مجمع علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  عصر روز یکشنبه میزگرد خبری سازمان بسیج دانش آموزی استان قم در سازمان بسیج دانش آموزی برگزار شد در این میزگرد که با حضور چند تن از نمایندگان دانش آموزان به مناسب 13 آبان برگزار شد که جناب سرهنگ داوود محبی با اشاره به اینکه اولین میزگرد خبری بسیج دانش آموزی استان قم با عنوان استکبار ستیزی برگزار می شود؛ اظهار داشت: جامعه بسیج دانش آموزی استان توطئه های امریکا را به صورت مستمر رصد و پایش می کند.

تقویت روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان ار مطالبات بسیج دانش آموزی است
وی ادامه داد: تقویت روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان استان از مطالبات اصلی بسیج دانش آموزی است.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه در آینده به مناسبت های مختلف مانند 22 بهمن، سند 2030 هم چنین برنامه ای برگزار خواهد شد، گفت: تربیت و ایجاد فضای مدیریت، ایده دهی و مطالبه گری باید در جریان بسیج دانش آموزی استان تقویت شود.
وی عنوان داشت:مجمع علوی و فاطمی برای انتخاب و شناسایی نخبگان بسیجی استان بر مبنای انتخابات عمومی در سطح مدارس استان منتخب می شوند.

کودتای 28 مرداد جرقه دخالت آمریکا در امور داخلی ایران است
در ادامه امیرحسین گل پرور مسئول واحد مقاومت دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) با اشاره به اینکه این اولین فرصتی است که بسیج دانش آموزی بتواند اعلام موضع کند، گفت:جرقه استبکار ستیزی آمریکا از کودتای 28 مرداد سال 32 آغاز شد و هر ساله تا انقلاب اسلامی افزایش یافته است.
وی افزود: حمایت های تمام عیار از رژیم پهلوی، غارت اموال ملی ایران، تحریم جنگ تحمیلی و تحریم های متوالی و حمایت از گروهک های معاند از ابعاد دشمنی آمریکا با ایران است.
رئیس مجمع اندیشه ورز علوی بسیج دانش آموزی قم تاکید کرد: از بعد کودتای 28 مرداد دامنه نفوذ آمریکا در ایران بیشتر شده است، در دوران پهلوی نیز آمریکا یک قرارداد 10 میلیارد دلاری با محمدرضا شاه پهلوی امضا کرده است.
وی عنوان کرد: آمریکا در دهه 50 میلادی نیز با کنسرسیوم نفتی با کمک کشورهای اروپایی، ابعاد نفوذ خود را در ایران در فضای اقتصادی و سیاسی افزایش داده است، همچنین قرارداد مودت بین ایران و آمریکا نیز افزایش دامنه این کشور در ایران دامن زده است.
گلپرور تاکید کرد: اهمیت سیاسی و اقتصادی کنسرسیوم نفتی بین ایران، آمریکا و چند کشور اروپایی در همکاری های هدفمند سیاسی این کشور در داخل کشور بوده است، تشکیل ساواک و ایجاد بسته سیاسی از آثار این کنسرسیوم نفتی است.

آمریکا از ابتدا با قراردادهای مختلف به دنبال غارت منابع ملی ایران بود
وی تصریح کرد: در اکتبر سال 54 میلادی نیز با قراردادی که بین ایران و آمریکا منقعد شد بیش از 30 هزار نیروی مستشار آمریکایی وارد ایران شده است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز روند دخالت آمریکا در قالب بلوکه کردن دارایی های ایران و ایجاد درگیری های متعدد نمایان است.
رئیس مجمع اندیشه ورز علوی بسیج دانش آموزی قم با اشاره به اینکه آمریکا از ابتدا به دنبال غارت اموال و منابع ملی ایران بوده است، گفت: آمریکا در ایران از طریق اقتصاد نفوذ کرد و در ادامه نفوذ سیاسی هم کرد.

سفارت آمریکا در ایران بعد از انقلاب عملا لانه جاسوسی بود
همچنین در ادامه این جلسه هانیه رستمی فرمانده واحد دبیرستان حضرت مریم  با اشاره به اهمیت مساله 13 آبان خاطرنشان کرد: 13 آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳ است.
هانیه رستمی اضافه کرد: همچنین این روز کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز است که نشان از اهمیت این روز در تاریخ انقلاب است.
وی با اشاره به اسناد باقی مانده از تسخیر لانه جاسوسی خاطرنشان کرد: سفارت آمریکا بعد از انقلاب اسلامی عملا به لانه جاسوسی تبدیل شده و در راستای اقدامات خرابکارانه گام برداشت.

آمریکا به دنبال تغییر ماهیت انقلاب بود
وی ادامه داد: در اسناد باقی مانده از تسخیر لانه جاسوسی مشخص شده که آمریکا به دنبال تغییر ماهیت انقلاب و روی کار آوردن دولتی منطبق با لیبرالیسم و سازوکارهای غربی بوده است.
رستمی تاکید کرد: اسناد باقی مانده خانه جاسوسی نشان از سردرگمی و عدم پیش بینی انقلاب اسلامی توسط دیپلمات های آمریکا در ایران بوده است.

اسناد لانه جاسوسی عمق نفوذ و قدرت آمریکا در ایران را نشان می داد
وی ابراز کرد: اسناد باقی مانده از لانه جاسوسی می توان به عمق نفوذ و قدرت آمریکا در ایران قبل از انقلاب اسلامی پی برد.
رستمی اظهار داشت: معرفی و آگاهی بخشی نسبت به جنایت های آمریکا در لانه جاسوسی در کتاب های درسی از دغدغه های به حق رهبری معظم انقلاب بوده که باید به آن جامه عمل پوشاند.
فرمانده واحد مقاومت دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) نیز تاکید کرد: جهان سلطه هیچ وقت از مواضع خود عقب نشینی نکرده بلکه سبک و شیوه های تهاجم آنها تفاوت پیدا کرده است.

استکبار هیچ گاه از مواضع خود عقب نشینی نکرده است
همچنین در ادامه محمد مهدی حامدی کیا، فرمانده واحد مقاومت دبیرستان امام صادق(ع) با اشاره به بحث استکبار جهانی ؛ ایران و آمریکا بیان داشت: جهان سلطه هیچ وقت از مواضع خود عقب نشینی نکرده  است فقط در برهه هایی از زمان سیره و روش خود را تغییر داده است اما هدف همان است.
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی استکبار جهانی در قالب حمایت از رژیم بعث و گروهک های معاند به نقش خود در مقابله با انقلاب اسلامی عمل کرد.
حامدی کیا خاطرنشان کرد: ترور بسیاری از شخصیت های تراز اول انقلاب اسلامی با حمایت گروهک های مورد حمایت آمریکا از نمونه های بارز دخالت های آمریکا در ایران بوده است.
وی اضافه کرد: از اواخر دهه هشتاد شمسی نیز ترور دانشمندان هسته ای ایران به صورت مستقیم در دستور کار سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل قرار گرفت.
وی با اشاره به مساله شبیخون فرهنگی دشمن نیز خاطرنشان کرد: آمریکا در دهه هفتاد مساله شبیخون فرهنگی را آغاز کرده و در برخی موارد نیز با حمایت های داخلی و خارجی در قالب فتنه های کوچک و بزرگ بروز و نمود پیدا کرد.
حامدی کیا بیان داشت: آخرین نمونه از توطئه ها و شبیخون های آمریکا علیه ایران مساله تحریم های اقتصادی سال جاری بود که آثار شکست آنها مشخص شده است.
وی ادامه داد:باید تلاش کنیم تا گام دوم انقلاب را پیش ببریم.

توطئه های آمریکا در طول تاریخ انقلاب نمایان است
و اما در ادامه جلسه زهرا دولتی فرمانده واحد مقاومت دبیرستان حضرت زهرا(س) با اشاره به جنایت های آمریکا در جنگ عراق علیه ایران، خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز جنگ هشت ساله ایران و عراق، کشور عراق از لیست کشورهای حامی ترویست خارج و روند فروش اسلحه به این کشور آزاد شد.
وی  اظهار داشت: همچنین آمریکا در زمان جنگ تحمیلی اطاعات جنگی متعددی را برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی به رژیم بعث داده است.
دولتی عنوان کرد: اعمال تحریم های همزمان اقتصادی و نظامی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی از شیطنت های آمریکا در رابطه با ایران در بعد از انقلاب اسلامی بوده است.
وی تصریح کرد: استفاده عراق از سلاح های شیمیایی خریداری شده از آمریکا و بمباران سردشت از مصادیق دشمنی های آشکار آمریکا در قبال جمهوری اسلامی بوده است.
دولتی اظهار داشت: همچنین انهدام هواپیمایی مسافربری ایران بر فراز آب های خلیج فارس نیز از نمونه های بازر دشمنی و نقض آشکار حقوق بشر توسط دولت آمریکا است.

بدعهدی های آمریکا همیشه در تاریخ مشخص بوده است
همچنین در ادامه ریحانه حسنی فرمانده واحد مقاومت بسیج دبیرستان دکتر حسابی با اشاره به اینکه چرا شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهیم، اظهار کرد: آمریکا دشمن آشکار ملت ایران بوده و هرجا نسبت به دشمنی آمریکا غفلت شده کشور از آن ناحیه ضربه خورده است.
وی افزود:: آمریکا حتی در کودتای 28 مرداد سال 32 نیز کشور انگلیس را فریب داده و سود اصلی حاصل از کنسرسیوم نفتی را نصیب خود کرد.
حسنی اضافه کرد: تحریم درازمدت کشورهای مختلف دنیا و تلاش در مسیر تغییر رژیم و جهت گیری های دولت های مختلف از سیاست های همیشگی آمریکا بوده است.
وی عنوان کرد: مجمع بسیج دانش آموزی قم انتظار دارد که مسئولان وزارت آموزش و پرورش نسبت به ایده های دانش آموزان استان در مباحث زیرساختی و فرهنگی توجه کند.

افزایش بصیرت دانش آموزان موجب تقویت روحیه استکبار ستیزی می شود
همچنین علی زند، فرمانده واحد مقاومت بسیج هنرستان شهید رجایی نیز با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان، بیان داشت: بسیج دانش آموزی استان باید تحت عنوان افسران جنگ نرم، مانع از پیروزی تهاجمات دشمن در فضای مجازی و سایر تکنیک های رسانه ای شوند.
وی یادآور شد: برای ایجاد تقویت روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان استان در درجه نخست باید آنها را نسبت به تهاجم فرهنگی موجود در فضای فرهنگی و مجازی آگاه کرد.
زند بیان داشت: درصورتی که حضور دانش آموزان در مثلث مدرسه، مسجد و خانواده پررنگ شود بخش مهمی از تهاجمات و نقشه های شوم دشمنان در آسیب های اجتماعی خنثی می شود.
وی گفت: باید کاری کرد که مدرسه، مسجد و خانواده به مصادیقی از اجرای آرمان های اصیل انقلاب اسلامی تبدیل شود.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13183