printlogo


آمریکایی‌ها رکورد خرید اسلحه در «جمعه سیاه» را شکستند
 آمریکایی‌ها رکورد خرید اسلحه در «جمعه سیاه» را شکستند
کد خبر: 13904
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از فاکس بیزنس، بنا به اعلام مقامات اف بی ای، پلیس فدرال آمریکا میزان تقاضای بررسی درخواست مجوز خرید اسلحه در روز جمعه سیاه امسال ۱۱ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده روند رو به رشد فروش سلاح در این کشور است.

پلیس فدرال آمریکا در ۲۹ نوامبر امسال ۲۰۲ هزار و ۴۶۵ مورد بررسی دریافت مجوز خرید سلاح را انجام داد که از سال ۱۹۹۸ دومین رقم بالا برای درخواست مجوز خرید سلاح محسوب می‌شود.

بر اساس داده ها، میزان درخواست مجوز خرید سلاح امسال در مقایسه با رقم ۱۸۲ هزار و ۹۳ بررسی صورت گرفته در سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۱۱ درصد افزایش داشته است.

با توجه به اینکه داده‌های اف بی آی به طور معمول شامل درخواست مجوز اولیه و بررسی مجدد این درخواست‌ها نیز می‌شود، بنابراین رقم اعلام شده اندکی بالاتر از تعداد واقعی فروش سلاح در این روز است. هر چند که در اغلب موارد ارقام از روند رو به رشد فروش در صنعت سلاح‌های گرم آمریکا خبر می‌دهد.

بنابر آمار و ارقام رسمی اعلام شده از سوی پلیس فدرال آمریکا، نزدیک به ۱.۲ میلیون سلاح گرم در اکتبر سال ۲۰۱۸ به فروش رسیده است. میزان فروش اسلحه در سپتامبر امسال ۱.۱ میلیون قبضه برآورد شد، که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی نوشت: آمریکا بیش از هر کشور دیگری اسلحه دارد. اولین قدم در کاهش تیراندازی‌ها درک ابعاد چالشی است که آمریکا با آن مواجه است. مردم آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیون قبضه سلاح دارند –تقریبا یک اسلحه به ازای هر شهروند- و به همین ترتیب این کشور اولین رتبه را از نظر میزان مرگ و میر بر اثر جرائم مسلحانه در دنیا دارد. برای مقایسه، ژاپن به ازای هر ۱۰۰ نفر کمتر از یک اسلحه دارد و در کل این کشور هر ساله کمتر از ۱۰ مرگ بر اثر تیراندازی ثبت می‌شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13904