printlogo


نماینده اصلاح‌طلب: افزایش 15 درصدی حقوق‌ها حداقل کار دولت برای سال 99 است
نماینده اصلاح‌طلب: افزایش 15 درصدی حقوق‌ها حداقل کار دولت برای سال 99 است
کد خبر: 14877
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت:‌ بودجه یک سند مالی است و شاید بنا به ضرورت‌هایی که همگان بر آن واقف هستیم یک مقدار بُعد سیاسی پیدا کرده باشد.

وی لایحه بودجه سال 99 را برای مردم امیدبخش توصیف کرد و گفت: لایحه بودجه با توجه به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان برای گذر از بحران تدوین شده است که انشاءالله با گذر از این شرایط، آینده مطمئن‌تر و بهتری را برای کشور رقم خواهد زد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: اگر تصور و تلقی ما از لایحه بودجه سال آینده این باشد که بتوانیم از توطئه‌ها و بحرانی که توسط دشمنان برای کشور ایجاد شده عبور کنیم آن وقت افزایش 15درصدی حقوق‌ها با این دیدگاه معنی پیدا خواهد کرد.

تابش خاطرنشان کرد:‌ وقتی تورم حدود 40 درصد و افزایش حقوق 15درصد باشد یعنی قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند، اما با توجه به تحریم‌‌های ظالمانه و گذر از این شرایط این دورنمای امیدبخش برای مردم که مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده‌ و نقشه‌های آنان  نقش بر آب شده و شکست خواهند خورد؛ تحمل سختی‌ها را آسان‌تر خواهد کرد.

وی افزود:‌ با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها که نمی‌توانیم نفت بفروشیم و به درآمدهای دلار‌ی آن دست پیدا کنیم، افزایش 15درصدی حقوق‌ها حداقل کاری است که  در حال حاضر دولت توانسته انجام بدهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: مطمئناً با توجه به اقتضائات حاکم بر اقتصاد کشور و گشایش‌هایی که احیاناً می‌تواند صورت پذیرد و منابعی حاصل شود، افزایش حقوق کارکنان و کارمندان جزو نخستین مؤلفه‌های مجلس خواهد بود که این موضوع  بستگی به دورنمای شرایط کشور دارد که امیدوارم امیدبخش باشد.

تابش درباره مهمترین چالش بودجه در سال آینده اظهار داشت: به اعتقاد من لایحه بودجه سال 99  این امید را نوید می‌دهد که انشاءالله در سیاست و اقتصاد کشور گشایشی حاصل خواهد شد و اگر اینطور نشود باید متمم بودجه دهیم و یا  تدابیر دیگری را اتخاذ کنیم.

وی موضوع امنیت و پایداری را برای کشور مهم برشمرد و عنوان کرد:‌ در این راستا یکی از موضوعاتی که باید مدنظر مجلس و دولت قرار بگیرد کاهش فشار بر طبقات ضعیف جامعه است، از طرفی توجه به کارآفرینی می‌تواند باعث افزایش اشتغال  شده و رضایتمندی مردم و کارکنان دولت را در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حوزه‌های کارآفرینی را  در کشور تقویت کنیم تا بتوانیم اشتغال موجود را حفظ کنیم و نکته دیگر اینکه اگر بستر و زمینه‌ درآمدهای نفتی‌مان محقق شد اشتغال هم ایجاد کنیم و گرنه حفظ اشتغال موجود در اولویت قرار دارد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14877