printlogo


در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛
واکنش مشاور اسبق مرحوم رفسنجانی به حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا/ عکس‌العمل ایران نباید متوقف شود
واکنش مشاور اسبق مرحوم رفسنجانی به حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا/ عکس‌العمل ایران نباید متوقف شود
کد خبر: 15228
رجائی با اشاره به اینکه عکس‌العمل ایران به حرکت تروریستی آمریکا سریع بود، گفت: این عکس‌العمل باید از سوی ایران ادامه پیدا کند تا آمریکا تصور نکند که می‌تواند مثل سابق ضرباتی را وارد کند و انتظار عکس‌العمل نداشته باشد.
غلامعلی رجائی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: آمریکا باید در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری ترامپ تجدید نظر کند زیرا ترامپ بدون مشورت با کنگره آمریکا دستور حمله به کاروان حشد الشعبی را صادر کرد متأسفانه ویژگی مشترک روسای جمهوری چند دوره آمریکا این بوده که قدرت ملت ایران و رهبری ایران را دست کم گرفتند، ترامپ یک فرد سیاسی نیست و بر اثر رقابت های حزبی اکنون رئیس جمهور آمریکا است.

مشاور اسبق مرحوم رفسنجانی خاطرنشان کرد: علاوه بر خواست ایران مردم عراق نیز خواستار ترک نیروهای نظامی آمریکا از عراق هستند خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه برای مردم عراق، یمن، ایران و دیگر کشورهای که سردار سلیمانی برای آن ها با ارزش بود با اهمیت است پسا سلیمانی و شهید سردار سلمیانی تأثیرگذارتر از سردار سلیمانی است که به‌عنوان یک چریک مجاهد مسلمان فعالیت می کرد.

عکس العمل سریع ایران به حرکت تروریستی آمریکا

وی تصریح کرد: ممکن است آمریکا اگر غرور ترامپی اجازه دهد و به واقعیت خود را نزدیک کنند و مانند عکس العملی که در زمان منهدم کردن پهپاد آمریکایی انجام داد از مقابله به مثل دست نگه می دارد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: عکس العمل ایران که کمتر از 5 روز به  ترور ناجوانمردانه پاسخ داد بسیار سریع بود، کنگره آمریکا باید ترامپ را متقاعد کند که دست از این یک‌دندگی بردارد و برای حفظ وجاهت و آبروی خودش دست به عکس العمل جدید نزند زیرا این احتمال وجود دارد که آمریکا برای از دست ندادن هیمنه خود نزد ملت های منطقه دست به اقدامی بزند.

رجائی گفت: آمریکا ده ها پایگاه نظامی در کشورهای اطراف ایران دارد و ایران  در محاصره کامل پایگاه های آمریکا در منطقه قرار دارد اما ایران به رغم اینکه در محاصره این پایگاه ها قرار دارد عکس العمل سخت و سریع انجام داد و هیچ کس در دنیا تصور نمی‌کرد که ایران کمتر از 5 روز پاسخ حرکت تروریستی آمریکا را بدهد.

عکس‌العمل ایران نباید متوقف شود

مشاور اسبق مرحوم رفسنجانی تأکید کرد: این عکس العمل باید از سوی ایران ادامه پیدا کند تا آمریکا تصور نکند که می تواند مثل سابق ضرباتی را وارد کند و انتظار عکس العمل نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که راز محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم چه بود؟ گفت: مردم از مسئولانی زاویه زندگی آن‌ها و کارکردشان و عدم صحت صحبت هایشان برای مردم آشکار شده است متنفر هستند، جنگ در سال 67 تمام شد اما سردار سلیمانی بعد از جنگ هم بیش از 30سال در عرصه مجاهدت فعال بود ،نمی دانم چند صد کیلومتر در این سال ها در جبهه های مقاومت پیمود و کمتر نزد خانواده خود بود، سردار سلیمانی حق مأموریت نمی گرفت به خدا وصل بوده و خود را وقف شهدا کرده بود مردم وقتی چنین شخصی را دیدند که برای خودش دینار و دلار نمی اندوخت و با مردم روراست بو و با خانواده شهدا عاطفی بود و خیر خود را به مردم رساند محبوب این شخص می‌شوند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: سردار سلیمانی سر افعی مانند داعش را به سنگ زد داعشی که برای چندین دولت دردسر درست کرده بود و در سوریه ، عراق و افغانستان جنایات و فجایعی به بار آورده بود به دست سردار نابود شد مردم ایران قدرشناس هستند ، مردم در زمان تشییع چه در استان هایی که پیکر حضور یافت چه در استان هایی که پیکر حضور نیافت و  در کشورهای مختلف نشان دادند بندگان خدا قدرشناس بندگان خوب خدا هستند و خداوند این را به واسطه سردار سلیمانی در دل ها انداخت.

رجائی عنوان کرد: ایران سردار کم ندارد و اکنون سردارانی در کشور وجود دارند که سابقه و تأثیر آن‌ها در جنگ بیشتر است اما آنچه سلیمانی را محبوب کرد خدمات و زحمات بین المللی در لبنان عراق یمن و سوریه و در ایران بود.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15228