printlogo


۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی قم پرداخت شد
۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی قم پرداخت شد
کد خبر: 15541
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مصطفی منزوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: به‌منظور تحقق شعار سال و فراهم شدن زمینه رونق تولید در بخش کشاورزی قم، در جلسات ستاد تسهیل استان مصوب شد که ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌های عامل استان برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش موردنیاز فعالان بخش کشاورزی اختصاص یابد.

وی افزود:‌ در همین رابطه با استفاده از اطلاعات ثبت‌شده متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب،‌ ۳۳۲ فقره طرح به مبلغ ۸۱۰ میلیارد ریال که بیش از میزان اعتبار تعیین‌شده است، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ درصد اعتبار تعیین‌شده به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال به ۷۴ طرح پرداخت‌شده است و روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی قم برای رسیدن به نقطه هدف‌گذاری شده تا پایان سال ادامه دارد.

منزوی گفت:‌ پرداخت تسهیلات رونق تولید برای حمایت از فعالان بخش کشاورزی و تثبیت اشتغال در این حوزه است و سازمان جهاد کشاورزی قم تلاش می‌کند با همکاری بانک‌های عامل استان صد درصد اعتبار اختصاص‌یافته به این تسهیلات جذب و به متقاضیان پرداخت شود.

وی بیان کرد:‌ بیشتر طرح‌های معرفی‌شده در بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در حوزه پرورش دام و طیور،‌ ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، تاسیس گلخانه، آب‌وخاک،‌ شیلات و دامپزشکی است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15541