printlogo


۵ استان رکورددار کشفیات مواد مخدر در هفته سوم دی ماه
۵ استان رکورددار کشفیات مواد مخدر در هفته سوم دی ماه
کد خبر: 15571
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از ۱۲ تن مواد مخدر در کشور در هفته سوم دی ماه کشف شده که سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان وبلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی در این هفته ۷۰ درصد است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر افزود: مجموع کشفیات این هفته ۱۲هزار و ۶۵۴ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ هزار و ۶۴ کیلوگرم بود، حدود ۱۰ درصد کاهش دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی افزود: ۱۱هزار و ۲۳۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: همچنین از این میزان ۱۸ کیلوگرم مرفین، ۷۵۸ کیلوگرم حشیش، ۳۳۲ کیلوگرم هروئین، ۵۰ کیلوگرم گراس، ۱۸۶ کیلوگرم شیشه و ۷۶ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی ادامه داد: در هفته اخیر مجموعاً پنج هزار و ۷۶۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و بخصوص طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۵۱۵ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲ هزار و ۱۸۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۶۹ نفر نیز از اتباع بیگانه قرار دارند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با چهار هزار و ۷۱۹ کیلوگرم یعنی معادل ۳۷ درصد کشفیات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و خراسان جنوبی با ۲ هزار و ۱۹کیلوگرم، کرمان با یکهزار و ۴۶۲ کیلوگرم، یزد با ۹۳۵ کیلوگرم، اصفهان با ۸۷۳ کیلوگرم، تهران با ۶۵۴ کیلوگرم و گلستان با ۳۲۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۷۰ درصد است.
اصلانی گفت: در این مدت ۱۰ دستگاه خودرو توقیف شد و ۵۳ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۳۳ درصد انتظامی بوده است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15571