printlogo


رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:
توطئه‌ای که به اتحاد امت اسلامی ختم شد/«معامله قرن» نقابی برای شکست‌های آمریکا در خاورمیانه است
توطئه‌ای که به اتحاد امت اسلامی ختم شد/«معامله قرن» نقابی برای شکست‌های آمریکا در خاورمیانه است
کد خبر: 16203
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: معامله قرن پوششی برای شکست‌های آمریکا در منطقه است که به انسجام امت اسلامی و گروه‌های مختلف فلسطینی و حکومت خودگردان آن ختم شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درباره طرح ذلت بار «معامله قرن» می‌گوید: معامله قرن طرحی احمقانه است که از سوی رئیس جمهور آمریکا و مشاور خود کوشنر و با مشارکت کشورهای بحرین و امارات و عربستان تدوین شده است؛ طرحی که امروز به وحدت و انسجام ملت‌های اسلامی به ویژه کشورهای منطقه ختم شد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، ترامپ را احمق‌ترین رئیس جمهور آمریکا دانست و گفت: وی در نظر داشت با این طرح توطئه‌های شکست خورده خود را در منطقه را پوشش دهد طرحی که حتی از سوی اتحادیه کشورهای عربی و آدم‌های خود او به شدت محکوم شد.

به گفته وی، این طرح مانند دیگر معاهده‌های صلح و ساز ازجمله معاهده‌های اسلو و کمپ دیوید محکوم به شکست است چرا که در سالیانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مرحوم یاسر عرفات که در این نشست‌ها مشارکت داشت و با کشورهای اسرائیل و آمریکا هم همراهی می‌کرد منجر به شکست شد حال طرحی که از ابتدا با مخالفت محمود عباس رئیس حکومت خودگردان کنونی آن را محکوم کرده است چه شود؟

حجت الاسلام نواب با اشاره به همراهی چند کشور عربی با آمریکا بیان می‌کند: همراهی چند کشور عربی مانند بحرین و امارات و عربستان که بدون پرداخت هزینه به آمریکا قادر به حفاظت از خود نیستند و یا کشوری مانند بحرین که مخالف‌های داخلی بسیاری دارد عددی نیستند و در مقابل صدای کشورهای دیگر منطقه صدای آن‌ها شنیده نخواهد شد.

معامله‌ای برای پوشش شکست‌های آمریکا در منطقه

وی می‌افزاید: معامله قرن باعث اتحاد بین کشورهای اسلامی و منسجم شدن گروه‌ها جهادی فلسطینی با رئیس خودگردان فلسطین شد و امروز دیگر حتی کشورهای دست نشانده عربی که در کنار آمریکا بودند به شدت این طرح ننگین را محکوم کرده‌اند زیرا این تصمیم آمریکا احمقانه و ناشیانه بود.

رئیس دانشگاه مذاهب و ادیان در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: هدف ترامپ این بود پرونده خود را در کنگره و مجلس سنای آمریکا بپوشاند و نقابی بر شکست‌های خود در کره شمالی و ایران اسلامی و هم‌چنین دیگر کشورهای منطقه بگذارد؛ آمریکا این روزها برای مقابله با محور مقاومت شکست خورد، در عراق هم ذلیلانه رانده شد پس کم آورده و راهی جز اجرای طرح معامله قرن نداشت.

به گفته حجت السلام نواب، ترامپ امروز مانند یک فرد غرق شده‌ای می‌ماند که برای نجات خود دست به گریبان هر چیز و هر وسیله‌ای می‌شود، پس این معامله به شدت از سوی کشورهای منطقه به جز چند کشور که صدایی در منطقه ندارند محکوم شده و مانند دیگر توطئه‌های ننگین آمریکا رو به شکست است.

وی در پایان خطاب به کشورهای اسلامی می‌گوید: در شرایط حساس کنونی تنها راه برون رفت از معضلاتی که امروز منطقه خاورمیانه با آن روبرو است اتحاد و انسجام است کشورهای اسلامی باید در صحنه بوده و انسجام و اتحاد خود را حفظ کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16203