printlogo


مدیرکل بیمه سلامت استان قم:
تشکیل سازمان الکترونیک مهم ترین هدف بیمه سلامت است
تشکیل سازمان الکترونیک مهم ترین هدف بیمه سلامت است
کد خبر: 16340
مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به اینکه ازابتدای امسال تاکنون، ۵۸۴ میلیارد ریال به بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی پرداخت، گفت: تشکیل سازمان الکترونیک مهم ترین هدف بیمه سلامت است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد رضا فخاریان قمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 305هزار مورد دفترچه صادر شده است، گفت: 11 دفتر پیشخوان برای بیمه سلامت در استان داشتیم که 2 دفتر دیگر به آن اضافه شد.

وی بیان داشت: آزمون وسع از 13آبان با اعلام معاون رئیس جمهور شروع شد و تاکنون 16هزار نفر درخواست این آزمون را داده اند که پیامک تعیین دهک افراد به 14هزار نفر ارسال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: با ارسال این پیامک هر فردی که بخواهد می تواند ثبت نام کند. این آزمون ارزیابی می کند بیمه شده از چه سطحی یعنی رایگان تا مبلغ کامل از او دریافت شود.

وی اضافه کرد: مهترین هدف سازمان بیمه سلامت تشکیل سازمان الکترونیک است که در این راستا اقدامات متعددی انجام شده است.

فخاریان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: راه اندازی خدمات بیمه سلامت، تسهیل در ارائه خدمات بیه بیمه شدگان، سرویس استحقاق سنجی که در قم 6 بیمارستان دولتی تحت پوشش است، سرویس نسخه نویسی الکترونیک که تاکنون 37مطب متصل به سیستم بیمه
هستند، سامانه الکترونیک بستری ، توسعه سامانه تایید دارو و... از اقدامات مهم انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سال حدود 65هزار سند بیمار که هر سند حداقل 15برگ دارد صادر می شود که با توسعه سامانه الکترونیک بستری در بحث مصرف کاغذ صرفه جویی انجام خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به اینکه 80درصد داروهای سازمانی در سامانه تایید دارو رصد و از تخلفات احتمالی جلوگیری می شود، گفت: در سامانه 1666 با ارائه مشاوره، خدمات برخط و غیر حضوری و گرفتن نظر و پیشنهاد اتفاقات خوبی رخ می دهد.

وی ابراز داشت: 2400 قلم دارو، 50مورد تجهیزات پزشکی در تعهد سازمان قرار دارد؛ 40درصد جمعیت کشور بیمه رایگان هستند.

فخاریان با اشاره به اینکه از همپوشانی 2میلیون نفر جلوگیری شد، گفت: با سیستم جدید از همپوشانی بیمه ای جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه به صورت ویدئو کنفرانسی پایگاه بر خط بیمه با حضور دکتر نمکی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به بدهی بیمه سلامت، گفت: پرداخت های بیمه ای ما منوط به مراجع بالادستی است و ازابتدای امسال تاکنون، ۵۸۴ میلیارد ریال به بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و مطالبات مراکز تا مهرماه تسویه شده‌است. .

وی به برنامه سال آینده اشاره کرد و گفت: پردازشگر اسناد بستری، نسخه نویسی الکترونیک و الکترونیک کردن کل سازمان از برنامه های سال آینده سازمان است.

فخاریان ادامه داد: درحال حاضر، ۳۴۸ هزار و ۶۲۶ بیمه‌شده در استان قم در قالب پنج صندوق اصلی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۰ هزار و ۹۸۷ هزار تَن عضو صندوق کارمندی، ۷۸ هزار و ۸۸۳ تَن عضو صندوق سایر اقشار،‌ ۵۳ هزار و ۹۶۱ تَن عضو صندوق روستایی،‌ ۳۱ هزار و ۶۵ تَن عضو صندوق ایرانیان و ۱۲۳ هزار و ۷۳۰ تَن نیز عضو صندوق سلامت همگانی می‌باشند.

وی با اشاره به رایگان بودن داروهای بیماران خاص، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۰۱ بیمار خاص شامل ۶۵ بیمار هموفیلی، ۱۰۷ بیمار تالاسمی، ۴۰۳ بیمار دیالیزی، ۵۱۵ بیمار ام‌اس و ۱۸۱ بیمار پیوند کلیه در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16340