printlogo


امام‌جمعه قم:
دشمنان باید آرزوی جدایی مردم از نظام را به گور ببرند / مردم به کاندیداهای اصلح رأی بدهند
دشمنان باید آرزوی جدایی مردم از نظام را به گور ببرند / مردم به کاندیداهای اصلح رأی بدهند
کد خبر: 16476
امام‌جمعه قم با اشاره به حضور باشکوه مردم درراهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، گفت: دشمنان باید آرزوی جدایی مردم از نظام را به گور ببرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای پیش رو میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را در پیش روداریم که درواقع اسوه زنان عالم هستند و راه و سیره ایشان باید الگوی تمام زنان مسلمان باشد.

وی در ادامه به برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن اشاره کرد و بیان داشت: ملت ایران در یوم‌الله 22 بهمن حماسه‌ای دیگری را خلق کردند و نشان دادند که در مسیر آرمان‌های انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

آیت‌الله سعیدی افزود: حضور مردم با خانواده و فرزندان خودشان در این راهپیمایی این معنا را در اذهان جهانیان ایجاد می‌کند که انقلاب به ایمان تک‌تک مردم گره‌خورده و مردم نسبت به آن احساس مسئولیت دارند.

 وی بابیان این‌که انقلاب نه‌تنها قدرت نفوذ خود را حفظ کرده بلکه آن را گسترش نیز داده است، تأکید کرد: تشکیل چنین اجتماع عظیم در روزی مشخص و به‌خصوص نشان می‌دهد که انقلاب هرروز شکوفاتر می‌شود.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: حضور مردم در این جشن ملی به این معنا است که دشمن باید آرزوی جدایی مردم از نظام را به گور خواهند برد.

وی امتحان دیگر ملت ایران را حضور در انتخابات مجلس در اسفندماه عنوان کرد و گفت: این امتحان بزرگ قواعد و ساختار خود را دارد که مردم و نامزدهای انتخاباتی باید آن‌ها را رعایت کرده و خود را ملزم به آن‌ها بدانند تا انتخابات سالم برگزار شود.

امام‌جمعه قم با تأکید بر ضرورت صداقت نامزدها با مردم گفت: دادن وعده‌های دروغ و غیرعملی به مردم یکی از شاخص‌هایی است که مردم می‌توانند تشخیص دهند که نامزد اصلح چه کسی است؛ مردم هوشمند هستند و فریب وعده‌های توخالی را نمی‌خورند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی نباید بگذارند عده‌ای با دادن وعده‌های دروغ و غیرعملی مردم را فریب داده و در مجلس هم به زد و بند بپردازند.

آیت‌الله سعیدی با محکوم کردن اقدام برخی از کاندیداها در هزینه کردن میلیاردی برای راه‌یابی به مجلس تصریح کرد: اگر این میزان هزینه شخصی باشد که بعد از راه‌یابی به مجلس درراه تأمین آن بر خواهد آمد و اگر مال شخص دیگری باشد که وام‌دار او خواهد بود.

وی انتخاب اصلح را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: اولین راه این است که باید دید این کاندیداها از چه کسانی حمایت می‌کنند آیا این افراد سابقه‌ای خوبی دارند یا نه و یا اصلاً از مستضعفین حمایت می‌کنند یا نه؟

آیت‌الله سعیدی ابراز داشت: اگر دیدید که از کاندیدای خاصی دشمنان نظام حمایت می‌کنند بدانید که جای او کرسی مقدس مجلس نیست.

وی با اشاره به جایگاه و ظرفیت‌های عظیم قم اظهار کرد: قم آشیانه آل محمد (ص) و پناهگاه شیعیان و پیروان آن‌ها و مأوای فاطمیین است پس با این اوصاف همه ساکنین، مسئولان، نهادها و دستگاه‌ها و زائرین باید این حریم را شناخته و حرمت آن را حفظ کنند.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16476