printlogo


ضرورت ورود دادستانی به تلخفات انتخاباتی در فضای مجازی
ضرورت ورود دادستانی به تلخفات  انتخاباتی در فضای مجازی
کد خبر: 16499
در روزهای پیش رو و با نزدیک شدن به دوم اسفندماه شور انتخاباتی بیشتر شده و قطعاً تخلفات و اقداماتی تخریبی در فضای مجازی بیش از گذشته خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  چند روزی است که تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور آغازشده و کاندیدهای این دوره تبلیغات خود را شروع کرده‌اند.

نکته مهم در این میان تغییر نوع و فضای تبلیغات کاندیداها نسبت به دوره‌های گذشته است که از فضای کوچه و خیابان به سمت فضای مجازی تغییر کرده است.

اگر تا دیروز بحث و تبادل‌نظر در خصوص کاندیداهای انتخابات در محافل جمعی و مساجد، دانشگاه‌ها و ... بود امروز این مباحث در گروه‌های مختلف در فضای مجازی موردبحث و تبادل و نظر قرار می‌گیرد.

این در حالی است که بسیاری از طرفداران و حتی گروه‌های وابسته به کاندیداهای مختلف دست به اقداماتی در این فضا می‌زنند که نه‌تنها در بسیاری موارد هتک حرمت و ورود به فضای شخصی افراد است بلکه در برخی مواقع اقدام به زدن تهمت‌های ناروا به کاندیداها می‌کنند که جای سؤال از دستگاه‌های نظارتی دارد که چرا به این میزان این فضا بی فاقد نظارت است.

در این میان به نظر می‌رسد که بسیاری از اقدام کنندگان به این کار هیچ اطلاعی از عواقب و پیامدهای کار خود ندارند و درواقع گمان می‌کنند که فضای مجازی مانند دفتر خاطرات شخصی است.

این در حالی است که در روزهای پیش رو و با نزدیک شدن به دوم اسفندماه شور انتخاباتی بیشتر شده و قطعاً تخلفات و اقداماتی تخریبی در فضای مجازی بیش از گذشته خواهد شد که ضرورت نظارت دقیق و تیزبینانه بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

به‌هرحال دستگاه‌های قضایی کشور و ستاد انتخابات استان قم علاوه بر پیگیری برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه باید نگاه دقیقت تری به اتفاقات و هنجارشکنی‌هایی که در فضای مجازی می‌شود داشته باشند.

درعین‌حال عدم نظارت دقیق موجب شده که برخی از طرفداران کاندیدای خاص برای تخریب دیگران وارد عمل شوند و عکس‌های مختلفی را با فتوشاپ علیه یک کاندیدهای دیگر در فضای پخش کنند.

هرچند که مردم انقلابی قم به‌خوبی بد و خوب را از هم تشخیص داده و به نمایندگان متدین و اصلح رأی خواهند داد اما در این میان نباید از بداخلاقی‌های انتخاباتی به‌سادگی گذشت و قطعاً برخورد مناسب و قاطع راه را بر اقدامات این‌چنینی در آینده قطعاً خواهد بست.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16499