printlogo


فرماندار قم:
۹۳ کاندیدای ‌انتخابات مجلس ‌در قم با یکدیگر ‌رقابت خواهند پرداخت‌
 ۹۳ کاندیدای ‌انتخابات مجلس ‌در قم با یکدیگر ‌رقابت خواهند پرداخت‌
کد خبر: 16636
فرماندار قم با بیان اینکه ۹۳ کاندیدا برای مرحله نهایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان قم باقی ماندند،گفت: ۸۲۶ هزار و ۵۸۷ نفر در استان واجد شریط رأی دادن هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگاران، قم را خاستگاه انقلاب، پایگاه دائمی انقلابیون و پیشتاز در تحکیم پایه‌های نظام ولایی در جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: انتخابات یکی از رکن‌های رکین این نظام انقلابی است.

فرماندار قم با بیان اینکه مردم قم آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه هستند، افزود: 669 شعبه در پهنه جغرافیایی استان قم جهت اخذ رأی فراهم‌شده که از این تعداد 83 شعبه سیار و 586 شعبه ثابت هستند که در 5 بخش و نقاط مختلف شهر قم فراهم پراکنده‌شده‌اند.

وی بیان کرد: اعضای هیئت اجرایی، هیئت نظارت، هیئت بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی و همچنین ستاد انتخابات به تعداد 20 هزار نفر آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه هستند.

حیدری با ارائه آماری از تعداد واجدین شرایط استان قم برای رأی دادن گفت: 826 هزار و 587 نفر در استان واجد شریط رأی دادن هستند که از این تعداد، 417 هزار و 967 را جمعیت مردان و 408 هزار و 620 نفر را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند.

فرماندار قم تعداد رأی اولی‌های استان قم را 42 هزار و 688 نفر عنوان و تصریح کرد: 21 هزار و 748 نفر تعداد رأی اولی‌های پسر و 20 هزار و 940 نفر رأی اولی‌های دختر هستند.

وی با بیان اینکه در 93 کاندیدا برای مرحله نهایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان قم باقی ماندند، خاطرنشان کرد: از این تعداد هم استانی‌ها و همشهریان عزیز، سه نفر را به مجلس خواهند فرستاد.

حیدری در پایان با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها تاکیدکرد: همان‌طور که کاندیداهای محترم، اخلاق انتخاباتی را در دوره تبلیغات رعایت کردند؛ امیدواریم پس از برگزاری انتخابات هم آن را رعایت کرده و به یکدیگر تبریک بگویند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16636