printlogo


یادداشت؛
ریشه‌کنی کرونا در خانه‌ها!
 ریشه‌کنی کرونا در خانه‌ها!
کد خبر: 17298
بر اساس توصیه‌هایی که پزشکان انجام می‌دهند یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با این ویروس قطع زنجیره‌ای انتقال و سرایت این ویروس به افراد دیگر است اما این کار چگونه ممکن است؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  امروز تمامی کشور از کسبه و بازار گرفته تا کارمندان و کارگران‌ همه و همه تحت تأثیر ویروس منحوس کرونا قرارگرفته‌اند.

برخی از نهادها و ارگان‌های خصوصی اقدام به تعطیلی و بعضاً دورکاری کارکنان خودکرده‌اند و ادارات و نهادهای دولتی نیز از کاهش زمان کاری کارکنان گرفته تا دورکاری و نوبتی کردن حضور کارکنان خود به مقابله با بیماری کرونا رفته‌اند.

اما آیا این اقدامات به‌تنهایی کافی است؟

سؤال مهم‌تر این‌که راه اصلی مقابله با این ویروس چیست؟

در پاسخ به این سؤال‌ها باید گفت که این‌گونه اقدامات که باهدف حضور بیشتر مردم در خانه‌ها صورت می‌گیرد، اقدامات خوبی است اما به‌تنهایی و بدون مشارکت همه مردم نمی‌تواند گره‌گشا باشد.

بر اساس توصیه‌هایی که پزشکان انجام می‌دهند یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با این ویروس قطع زنجیره‌ای انتقال و سرایت این ویروس به افراد دیگر است.

در این میان مردم و شهروندان اصلی‌ترین نقش رادارند چراکه کارشناسان بهداشت در این زمینه معتقدند که میزان انتقال این ویروس از سطوح در مقابل میزان سرایت از انسان به انسان بسیار کمتر است.
درواقع اگر این ویروس میزبان زنده برای انتقال پیدا نکند، درصد ابتلای مردم خودبه‌خود کاهش می‌یابد اما راهکار چیست؟

برای رسیدن به این هدف دو نکته مورد تأکید وزارت بهداشت است، نخست قرنطینه‌ای خانگی است که بارها و تقریباً روزانه مسئولان وزارت بهداشت آن را از مردم درخواست می‌کنند.

به عبارت بهتر اگر حضور مردم در معابر و خیابان‌ها کمتر شود این ویروس امکان انتقالش از انسان به انسان به‌شدت پایین می‌آید و درنتیجه میزان شیوع و واگیری آن کمتر می‌شود.

در این صورت هم میزان رسیدگی به مبتلایان بهتر می‌شود و علاوه بر این پزشکان و کادر درمانی نیز امیدوار شده و علاوه بر این مدت‌زمان بیشتری را می‌توانند به استراحت بپردازند.

نکته دیگری که موجب شده مسئولان وزارت بهداشت به این اندازه بر روی قرنطینه‌ای خانگی تأکید کنند، عدم حضور افراد مشکوک به این بیماری در سطح جامعه است.

به‌هرحال این ویروس یک دوره‌ای نهفته دارد و در همین مدت‌زمان نهفتگی امکان انتقال وجود دارد و درصورتی‌که افراد بیشتری در منزل بمانند خودبه‌خود افراد مشکوک کمتری در معابر و خیابان‌های حضور پیدا می‌کنند و همین موضوع عامل مهمی در مهار هر نوع اپیدمی در کشور است.

به‌هرحال ورود ویروس کرونا به کشور واقعیتی است که امروز مردم و مسئولان با آن مواجه هستند و باید برای ریشه‌کنی آن‌همه همدل و هماهنگ شویم در غیر این صورت نجات از این بیماری دشوار و دشوارتر می‌شود.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17298