printlogo


امورات شرعی دفن فوت شدگان کرونایی با نظارت روحانیون انجام می‌شود
امورات شرعی دفن فوت شدگان کرونایی با نظارت روحانیون انجام می‌شود
کد خبر: 17366
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با حضور در برنامه تهران 20:30 گفت: ابتدا به روح شهدای آرمیده در بهشت زهرا توسل می جویم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص آمار فوت شدگان ناشی از کرونا گفت: ما آمار دقیق نداریم یعنی 60 هزار فوت شده در تهران داریم که 40 هزار تای آن در تهران دفن می شوند.

خال ادامه داد: 30 درصد از این تعداد کسانی هستند که بعد از نامه نگاری بین پزشک قانونی و سازمان بهشت زهرا علت فوت آنها مشخص می شود.

مدیرعامل بهشت زهرا گفت: شهرداری تهران کارش چیست؟ ما کارمان خدمات رسانی است. پرسیدن آمار فوت شدگان کرونایی مثل این میماند که به وزارت صنعت و معدن بگوییم چقدر گلدان گل در کشور وجود دارد.

وی افزود: ما کارمان خدمات رسانی است و تلاش مان هم این بوده است که به همه مردم خدمات رسانی کنیم و آرزوی ما هم این است که کسی کارش به بهشت زهرا نیوفتند اما اگر هم بیاید تمام تمهیدات اندیشیده شده است که در کمال احترام و کمال تکریم دفن شود.

خال گفت: پیکر فوت شدگان ناشی از کرونا براساس توافق انجام گرفته از بیمارستان به صورت ایزوله به دست ما می‌رسد پس از رسیدن به بهشت زهرا اعضای واحد روحانیون حضور دارند و کل امور شرعی با نظارت این عزیزان انجام می گیرد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا تصریح کرد: ما سعی کردیم نهایت تمهیدات لازم را برای حفظ جان پرسنل بهشت زهرا داشته باشیم و تمام وسایل مورد نیازشان را در اختیارشان قرار بدهند.

وی درباره اینکه آیا نحوه ویژه ای برای تکفین و تدفین فوت شدگان کرونایی وجود دارد گفت: یک دستورالعمل ویژه ای از سوی وزارت بهداشت تدوین شده است و در یک شرایط کاملا بهداشتی دفن این فوت شدگان انجام می‌گیرد.

خال ادامه داد: پس از پایان کار بهشت زهرا درهای آن بسته شده و تمام اماکن بهشت زهرا ضدعفونی می شود و تمامی موارد مورد نیاز رعایت می شود تا امنیت بهداشتی مردم و مراجعه کنندگان تأمین شود.

وی درخصوص پنجشنبه و جمعه آخر سال و حضور شهروندان برای زیارت اهل قبور گفت: ما هر ساله توصیه می کردیم به مردم که چه تمهیدی برای آمدن داشته باشند اما امسال توصیه ما تفاوت پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا افزود:‌ امسال من از همه خواهش می کنم به دلیل این بحران زیارت اهل قبور را برای آخر سال انجام ندهند و اجازه بدهند در وقت دیگری این اقدام صورت گیرد زیرا کادر پزشکی نیاز دارد که ما جلوی تکثیر این بیماری را بگیریم.

خال گفت: من از مردم می خواهم فقط برای دفن اموات در این ایام به بهشت زهرا بیایند و زیارت اهل قبور را به زمان دیگری موکول کنند.

وی همچنین به مصوبه استانداری تهران اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه چند ساعت قبل استانداری تهران مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال در آرامستانها و گلزارها برگزار نخواهد شد




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17366