printlogo


سین سلامتی مهم است یا سین هفت‌سین؟!
سین سلامتی مهم است یا سین هفت‌سین؟!
کد خبر: 17418
این روز ها با نزدیک شدن به تحویل سال جدید، عده‌ای از مردم با حضور در برخی مکان‌ها اقدام به خرید وسایل عید و لباس می‌کنند درحالی‌که ویروس کرونا و هشدارهای پزشکان و مسئولان را فراموش کرده‌اند .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این روزها آرام‌آرام بهار در حال نزدیک شدن است و این نو شدن را هرروز در جوانه زدن درختان و فضای مبلمان شهری می‌توان دید. البته فرارسیدن بهار امسال با سال‌های گذشته اندکی تفاوت دارد و آن‌هم حضور مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا ویروس در کشور است.
کرونا ویروس هرچقدر توانست تب‌وتاب نو شدن سال میلادی در کشورهای دیگر را کم‌رنگ کن اما هنوز نتوانسته این مسئله را در قم کاهش دهد چراکه این روزها شاهد هستیم که باوجود تمام هشدارها برای در خانه ماندن مردم در جهت جلوگیری از شیوع بیماری و کنترل آن در شهر اما هنوز هستند خانواده‌ها و افرادی که به‌راحتی همانند سال‌های گذشته در بازار برای خرید حاضر می‌شوند.
کمتر از یک هفته به نو شدن سال مانده است و اگر سری به خیابان‌ها بزنیم خواهیم دید که بساط عید به‌راحتی در گوشه و کنار خیابان پهن است و علاوه بر اینکه شهروندان مسئله در خانه ماندن را رعایت نمی‌کنند هیچ مسئولی هم نیست که بتواند جلوی برخی از فروشندگان را بگیرد تا مردم را ترغیب به بیرون رفتن از خانه نکند.
امروز با توجه به جدی بودن بیماری کرونا در شهر و امکان انتشار و شیوع بیشتر در بین مردم باید با تعطیلی برخی صنوف از شیوع بیشتر جلوگیری کرد. یکی از مکان‌های بسیار شلوغ در این روزها بازار پوشاک در استان است که باید مسئولین در این موضوع تصمیم جدی اتخاذ کنند و با بستن چند روز این صنوف در کنترل این بیماری اقدام کنند.
از طرفی شهرداری هم باید نظارت جدی تری بر فروشندگان لوازم عید مانند ماهی، هفت‌سین عید و... که در کنار خیابان‌ها بساط می‌کنند داشته باشد چراکه همین موضوع باعث ترغیب خروج افراد از خانه و موجب تجمع در این مکان‌ها می‌شود.
بستن چند روز برخی از مشاغل شاید موجب ناراحتی برخی صاحبان این مشاغل شود که می‌توان با ارائه برخی تسهیلات و تشویقات این ناراحتی‌ها را رفع کرد اما همین چند روز موجب جلوگیری از شیوع بیماری و کنترل آن خواهد شد.
امیدواریم مسئولین در این خصوص تصمیمات جدی‌تری اتخاذ کنند و از طرفی هم شهروندان با همکاری کامل مانند در خانه ماندن و یا خروج از خانه فقط در مواقع ضروری بر کنترل این بیماری کمک کنند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17418