printlogo


آمریکا در موضوع کرونا هزینه ـ فایده کرده است/ سابقه خودزنی ظاهری در کارنامه کاخ سفید وجود دارد
آمریکا در موضوع کرونا هزینه ـ فایده کرده است/ سابقه خودزنی ظاهری در کارنامه کاخ سفید وجود دارد
کد خبر: 17470
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیژن نوباوه کارشناس رسانه و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره احتمال جنگ بیولوژیک بودن ویروس کرونا توسط دولت آمریکا گفت: با توجه به اینکه این احتمال، نخستین بار توسط خود منابع غربی، ازجمله روزنامه گاردین که از رسانه های نزدیک به دولت استعماری انگلیس و آمریکا است، مطرح شد، این احتمال وجود دارد که ساخت ویروس کرونا کار دولت آمریکا باشد.

*علامتی دیگر برای دست داشتن آمریکا در شیوع کرونا

 وی ادامه داد: آمریکا جمعیت سیصد میلیونی دارد و با اینکه بیشترین تراکنش و رفت و آمدها را با کشورهای دنیا دارد، جزء آخرین کشورهایی است که کرونا وارد آن می شود، بنابراین این نیز علامت دیگری است دال بر اینکه پشت پرده ویروس کرونا، آمریکا قرار دارد.

نوباوه درباره دیگر قرائن بیولوژیک بودن ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه کشوری نظیر چین، رقیب بلامنازع آمریکا در عرصه اقتصاد است و هیچ قدرتی را برای مقابله با خود نمی بیند و اقتصاد خُرد و میانی آمریکا تا سال 2025 صددرصد در مقابل چین زانو خواهد زد، آمریکایی ها برای اینکه سرعت این روند را کاهش دهند، بعید نیست دست به جنگ بیولوژیک زده باشند. مخصوصاً زمانی که آمریکایی ها می بینند که راه های نظامی و اقتصادی برای مقابله با این کشور جواب نمی دهد.

*اقدام آمریکا در شیوع کرونا، واکنش دنیا را به دنبال خواهد داشت

کارشناس رسانه با بیان اینکه در کنار همه قرائنی که حاکی از بیولوژیک بودن ویروس کرونا دارد، تروریست بودن دولت آمریکا موضوع واضحی است، گفت: دولت آمریکا در ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی علناً اعلام کرد که دست به ترور زده است، بنابراین شیوع ویروس کرونا، می تواند برنامه از پیش طراحی شده دولت آمریکا باشد.

نوباوه، واکنش های احتمالی به اقدام آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به گسترش ابعاد این ویروس در جهان و در بین کشورهای اروپایی که به خاطر سابقه دو جنگ جهانی، نسبت به این مسائل بسیار حساس هستند و ترس دارند، در آینده قطعاً آمریکا با عکس العمل هایی روبرو خواهد شد.

*درس تازه ای که کشورهای دنیا نسبت به آمریکا خواهند گرفت

وی ادامه داد: بعد از اینکه تلاطمات ناشی از ویروس کرونا کاهش پیدا کند، کشورها حتماً به سمت واکنش نشان دادن به آمریکا خواهند رفت، مخصوصاً کشورهای بزرگ و اعضای شورای امنیت که خودشان از این ویروس آسیب دیده اند و شاید این درس تازه ای است برای دنیا که ببینند زیاده خواهی آمریکا تبدیل به یک تهدید بین المللی شده است، بنابراین در آینده نزدیک کشورها به دنبال این خواهند بود که نقش آمریکا را در شیوع ویروس کرونا ردیابی کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، واکنش سریع آمریکا به این ادعای دولت چین که ویروس کرونا ساخته آمریکاست را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نشان می‌دهد که آمریکایی ها حساسیت زیادی به این موضوع دارند و هراس دارند که مبادا این مسئله ابعاد بین المللی پیدا کند، چرا که این مسئله، شوخی بردار نیست و جنگ بیولوژیک به معنای تهدید بشریت است. بنابراین این موضوع با ابعاد وسیع بین المللی روبرو خواهد بود، چرا که هیچ امنیتی در جهان وجود نخواهد داشت و هیچ تضمینی نخواهد بود که آمریکا دوباره اقداماتی از این قبیل انجام ندهد.

نوباوه ادامه داد: اینکه دولت چین، با اشاره مستقیم به نظامیان آمریکا می گوید نخستین بار آن ها کرونا را به ووهان وارد کرده اند، نکته مهمی است و دولت چین حتماً مدرکی در اختیار دارد.

*رفتار ترامپ نشان می دهد آمریکا از کشف حقیقت کرونا هراس دارد

وی افزود: آمریکایی ها هم این موضوع را خیلی خوب فهمیده اند؛ نوع رفتار چند روز اخیر ترامپ نشان می دهد خود آن ها هم در این هراس هستند که در آینده شاهد یک عکس العمل بین المللی خواهند بود.

کارشناس رسانه در پاسخ به این سؤال که دولت آمریکا که خود از کرونا متضرر شده، با چه توجیهی ممکن است اقدام به شیوع آن کرده باشد، گفت: این گونه نیست که آمریکایی ها از ابتدا تصور می کردند که از ابعاد این ویروس مصون خواهند ماند، بداند مصون می ماند، چرا که امروز دیگر این امکان وجود ندارد که یک کشور، حرکتی را علیه سایر کشورها آغاز کند و خودش صددرصد از عواقب آن مصون بماند.

*هزینه ـ فایده دولت آمریکا در شیوع ویروس کرونا

نوباوه در همین زمینه، مسئله هزینه ـ سود را مطرح کرد و گفت: آمریکایی ها این بررسی را انجام می دهند که برای شیوع یک ویروس چقدر هزینه می کنند و چه میزان سود خواهند برد. آن ها می بینند وقتی با اقدام بیولوژیک خود، رقیب اقتصادی شان چند تریلیون دلار ضرر خواهد کرد و سرعت رشد اقتصادی این کشور برای رسیدن به سال 2025 را عقب می اندازند به چنین اقدامی ترغیب می شوند و می گویند ما هم این مقدار هزینه می کنیم، اما در برابر سودی که می بریم ناچیزاست؛ دنیا هم می بیند که خود ما هم از این ویروس آسیب دیده ایم پس نمی تواند کار ما باشد.

*سابقه خودزنی ظاهری در کارنامه آمریکا وجود دارد

 منتخب تهران در مجلس یازدهم، اقداماتی نظیر شیوع یک ویروس با علم به اینکه به خود آمریکایی ها نیز ضربه می زند را برای دولت این کشور، عادی قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ساختمان تجارت جهانی یا همان برج های دوقولو توسط خود آمریکایی ها منفجر شد. در تاریخ این کشور نیز ثبت شده است که آنها به دنبال انهدام هواپیمای خود بودند تا با منتسب کردن این اقدام به دولت کوبا، علیه این کشور اقدام نظامی کند. بنابراین مسائلی نظیر ساخت ویروس کرونا در تاریخ آمریکا فراوان است و آن ها گاهی به ظاهر خودزنی هم می کنند تا بتواند به سود کلان تری دست پیدا کنند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17470