printlogo


رییس سازمان صنعت و معدن قم:
جهش تولید با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود
جهش تولید با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود
کد خبر: 17675
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با تقویت زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید دست‌یافتنی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محمود سیجانی در گفت‌وگویی،‌ بیان کرد: مایه افتخار است که در ادامه سال "رونق تولید"، سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان " جهش تولید " مزین شده‌است.

وی اظهار داشت:‌ این سازمان در مسیر تحقق شعار سال، خدمتی مضاعف در پیش خواهد گرفت تا بتوانیم به جهش تولید و رشد اقتصادی دست یابیم.

وی تصریح کرد: با تقویت زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید دست‌یافتنی می‌شود و ما امیدواریم در سال ۹۹ با مشارکت و حمایت‌های بخش دولتی و خصوصی، این امر مهم تحقق پیدا کند.

سیجانی گفت: درجهت رسیدن به جهش تولید و رفع موانعی که در این راه وجود دارد باید از تمامی ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد که در این باره اصناف، تولیدکنندگان‌ سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه، بنگاههای اقتصادی و حتی فعالان اشتغال خانگی دارای سهم مهمی هستند.

وی گفت: با عنایت به خداوند و توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی، بحران کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت و سالی توام با رشد و شکوفایی رقم خواهد خورد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم افزود: باید تمامی موانع فراروی جذب سرمایه‌گذار و کارآفرینی و تولید برداشته شود تا بتوان به جهش تولید رسید.

وی اظهار کرد: جهش تولید، آثار و برکات زیادی دارد و حتی می‌توان تحریم را شکست داد و در میدان اقتصادی، حرفی برای گفتن داشت.

سیجانی گفت: با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و توسعه زیرساخت‌های اشتغال و رشد تولید می‌توان تمامی تهدیدها را به فرصتی برای رشد و بالندگی تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری قطعا برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌هایی برای جهش تولید به خصوص در راستای تامین اقلام مورد نیاز و ضروری اتفاق خواهد افتاد و بخش منابع بانکی و تسهیلات و بسته‌های حمایتی نیز در این بخش تقویت می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: حمایت از توان داخلی، راهکاری مهم در برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاست و مسئولان باید در سال جاری به تحقق جهش تولید توجه داشته باشند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17675