printlogo


اقدامات دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای برای مبارزه با کرونا/ راه‌اندازی بیش از 20 کارگاه تولید ماسک
اقدامات دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای برای مبارزه با کرونا/ راه‌اندازی بیش از 20 کارگاه تولید ماسک
کد خبر: 18249
دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با راه‌اندازی بیش از 20 کارگاه تولید ماسک و موادضدعفونی‌ کننده برای مبارزه با کرونا به کمک مردم آمدند، این کارگاه‌ها ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک را دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حدود 2 ماه از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد و همچنان دانشجویان بسیجی و تشکل‌ها و اتحادیه‌های مختلف دانشجویی با تشکیل گروه‌های جهادی و راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف به کمک مردم برای ریشه‌کن کردن این ویروس آمدند.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور هم از دفاتر فعال بسیج بود که در این ایام شبانه روز برای مقابله با کرونا و کمک به مردم تلاش کرد.

آرمان عباسی مسئول ستاد راهبری بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره اقدامات و فعالیت‌های این تشکل در حوزه مقابله با بیماری کرونا گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به لطف خدا و براساس منویات مقام معظم رهبری با هدف کار و تولید جهادی با برنامه ریزی های که انجام شد در ابتدای شیوع این بیماری، ستاد مرکزی مبارزه با کرونا را تشکیل داد.

 

وی افزود: اولین کارگاه مرکزی در دانشگاه دختران دکتر شریعتی تهران در حوزه دوخت ماسک راه‌اندازی شد و حدود ۲۰ کارگاه دیگر هم در سطح کشور برای کمک به ریشه‌کن کردن کرونا راه اندازی شدند که این کارگاه‌ها ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک n۹۵ و sms را دارند.

عباسی تصریح کرد: دانشجویان همچنین با راه اندازی ۳مرکز تولید موادضدعفونی و ۳مرکز تولید لباس گان و برپایی چندین ایستگاه سلامت در حاشیه شهرها و گندزدایی مناطق حاشیه شهری در حال فعالیت هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور گفت: در حال حاضر ۸۰۰ دانشجوی بسیجی در سراسر کشور در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند و نیازمندی های این کارگاه ها نیز تا حد امکان بصورت متمرکز رفع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین با شناسایی‌ای که از گروه‌های جهادی سراسر کشور داشته ایم توانسته ایم که یک هم افزایی خوبی با آنها داشته باشیم.

 

عباسی افزود: دراین راستا درخواست ما از مردم شریف ایران به عنوان کسانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند این است که بیش از پیش مراقبت از خود را جدی بگیرند و مراقب خود و خانواده خود باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور با توجه به نتیجه‌های حاصل شده از زحمات جهادگران روشن شد که ما با اتکا به ظرفیت های درون و میدان دادن و اعتماد به جوانان و مردم همیشه در صحنه قادریم علاوه بر حل مشکلات حاصل از بیماری کرونا، بر مسئله تولید ملی هم فائق بیایم.

وی ادامه داد: همچنین با این توان می‌توانیم مسائل اقتصادی کشور که سالیانی است از این جهت مورد هجمه دشمنان قرار گرفته را پیش برده و حل کنیم. رویکرد ما در قبال آنها هم به صورت صورت درمانی است نه مُسکنی.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور اظهار داشت: از سویی ما آن روی سکه را دیدیم که امپریالیسم غرب با تمام ادعای هژمونی بر جهان بر سر این بیماری چگونه زانو زدند و بسیار عقب تر از کشور ما حرکت می کنند ، این نشان از ایدئولوژی ضعیف و نا پخته غرب و ناکار آمدی آن است.

عباسی در ادامه افزود: ما می بینیم در کشور ما با روحیه مردم عزیز که به صورت جهادی هم در عرصه تولید و هم در عرصه خدماتی در شبانه روز مثل حوادث گذشته پا به میدان گذاشته و با اقتدا به اهل بیت(ع) و شهدای عزیز کشورمان علی الخصوص شهید والامقام حاج قاسم عزیز مسائل را با همدلی و همکاری حل کرده‌اند.

 

وی افزود: با وجود تمام فشار ها و تحریم هایی که از قبل و حتی در همین مدت به صورت ظالمانه و ناحق به کشور تحمیل شده است این‌ها را همه مبین از روشنی راه و طریقت پیش روی خود می‌دانیم، ان شاالله.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور در پایان ضمن قدردانی از تمام کسانی که برای مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند، گفت: امیدواریم مسولان مربوطه در ستاد مبارزه با کرونا هم یک بازنگری بسیار بسیار جدی در موارد کنترل و مدیریت شیوع داشته باشند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18249