printlogo


یادداشت؛
کمک مؤمنانه و سیلی که خروشان می‌شود
کمک مؤمنانه و سیلی که خروشان می‌شود
کد خبر: 18286
هرسال در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد کمک‌های مردم مؤمن و دین‌دار به نیازمندان و محرومان جامعه بودیم اما امسال با شرایط به وجود آمده قطعاً برخی از مردم نیاز جدی‌تر و بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به این کمک‌ها دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از 50 روز است که کشورمان درگیر بیماری کرونا است و در این مدت شاهد خدمت صادقانه کادر درمانی و مراکز درمانی در کشور هستیم.

البته این پایان کار نبوده است، بلکه از همان روزهای نخست گروه‌های جهادی پا به میدان خدمت گذاشتند و در تمامی عرصه‌ها از تولید ماسک گرفته تا ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر و حضور در بیمارستان‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند.

در این میان‌بر اساس تمهیدات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت و مسئولان کشور در یک ماه اخیر شاهد تعطیلی موقت بیشتر کسب‌وکارها و مراکز تجاری و صنعتی بودیم که البته چاره‌ای جزء این نبود.
درواقع بیماری کرونا نه به اقتصاد کشور ما بلکه به اقتصاد کل دنیا بزرگ‌ترین ضربه را زد به‌طوری‌که کاهش بی‌سابقه قیمت نفت خود گواه این ادعا است.

اثرات منفی بیماری بر روی اقتصاد کشور بیشترین آسیب را متوجه به مردم و اقشار کم‌درآمد جامعه می‌کند که نیاز به رسیدگی به وضعیت اقتصادی این گروه از جامعه ضروری است.

به‌هرحال باید به این نکته هم اشاره‌کنیم که دست دولت برای حمایت همه‌جانبه از مردم در این شرایط به‌خصوص درزمینهٔ اقتصادی چندان بازنیست هرچند که برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از اسفندماه بسته‌های در نظر گرفته‌شده و در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه ادامه خواهد داشت اما بسیاری از مردم که وضعیت معیشت آن‌ها دچار مشکل شده است، تحت پوشش این نهادها نیستند و نیاز به کمک‌های مردمی دارند.

در این میان رهبر انقلاب نیز در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود که به مناسبت میلاد باسعادت امام زمان (عج) برگزار شد، در این زمینه فرمودند: عدّه‌ای هستند که در این شرایط و در این اوضاع حقیقتاً زندگی‌شان به‌سختی قابل گذران است و نمی‌توانند زندگی معمولیِ عادیِ خودشان را اداره کنند؛ مردمی که دستشان باز است و توانایی دارند بایستی در این زمینه فعّالیّت وسیعی را شروع کنند.

ایشان در ادامه تصریح کردند: چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطرهٔ خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.

به‌هرحال هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان ما شاهد این بودیم که مردم مؤمن و دین‌دار اسلامی بسته‌های غذایی را برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه اختصاص می‌دادند اما امسال با شرایط به وجود آمده قطعاً برخی از مردم نیاز جدی‌تر و بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به این بسته‌های غذایی و کمکی دارند که باید مردم مثل همیشه وارد عمل شوند و به یاری محرومان و نیازمندان بشتابند.

هرچند که سازمان بسیج مستضعفین بلافاصله بعد از بیانات رهبر انقلاب با راه‌اندازی رزمایش «کمک مؤمنانه» قدم اول را برداشت اما نیاز است که همه مردم که توانمندی کمک دارند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18286