printlogo


گزارش قم فردا از شهدای سلامت استان؛
شهدایی که درجبهه سلامت پرکشیدند
شهدایی که درجبهه سلامت پرکشیدند
کد خبر: 18354
حدود دوماه است که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است و استان قم اولین استانی بود که وجود ویروس در کشور را تشخیص داد و از همان روزهای ابتدایی کادر درمانی و خدماتی در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار داشتند که تقدیم سه شهید در این مسیر افتخاری برای قم و نظام سلامت است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ویروسی که با آمدنش تمام ابعاد زندگی انسان‌های جهان را تحت شعاع خود قرار داد و در این میان به کوچک و بزرگ، فقیر و غنی، خوب و بد رحم نکرد و ناجوانمردانه گل‌های باغ زندگی را چید که داغ از دست دادن آن‌ها هیچگاه فراموش نخواهد شد. در این بین هستند کسانی که هر روزعاشقانه‌تر از دیروز به جدال بیماری بروند و به کسانی که زخم خورده این ویروس هستند، امدادرسانی کنند تا سلامت خود را بدست بیاورند.
 آری این زره‌پوشان خط مقدم مقابله با کرونا، کسانی جز کادر درمانی نیستند که فقط به عشق خدمت به هموطنان ایستاده‌اند تا خط مقدم مقابله با کرونا خالی نباشد. اما این ویروس منحوس به امدادگران راه زندگی نیز رحم نکرده و با گرفتار کردن هریک از آن‌ها در دام خود زخم جدیدی را بر دل تک‌تک ما می‌زند.
از همین رو با پیشنهاد وزیر بهداشت و تایید رهبر معظم انقلاب کادر پزشکی، پرستاری،‌ بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند شهید خدمت محسوب می شوند.
همانطور که گفته شد این ویروس کاری به پیر و جوان و یا پزشک و غیر پزشک ندارد و هر کسی را با هر عنوانی که باشد گرفتار خود می کند و افراد بسیاری هستند که جان خود را از دست داده اند. اما برخی از این افراد کسانی هستند که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند و دراین مسیر به بیماری مبتلا و شهید شده اند.

شهادت 3نفر از کادر درمانی و خدماتی قم در راه مبارزه با ویروس کرونا
این در حالی است که در استان قم بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم، حدود ۴۰ پزشک و ۱۳۰ پرستار قمی حین خدمت به بیماران به این ویروس مبتلا شدند؛ از میان این پزشکان ۱۵ تن در مراکز درمانی بستری ‌شده‌اند و تاکنون هم 3نفر از این عزیزان کادر درمانی و خدماتی در این مسیر شهید شده اند.
بیمارستان کامکار قم جزء اولین بیمارستانی بود که برای مقابله با بیماری کرونا آماده شد و پرسنل و پزشکان این بیمارستان جزء اولین نفراتی هستند که در مبارزه با ویروس منحوس کرونا کمر همت بستند. از همین رو در روز سوم فروردین احمد سلیمانی دوست مسئول نقلیه بیمارستان کامکار قم و طاهره اسماعیلی از پرسنل بیمارستان شهید بهشتی قم در راه دفاع از سلامت شهروندان در مقابله با ویروس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
و البته دکتر حسین جوهری که از روز اول شیوع ویروس کرونا، همواره در راستای کمک به بیماران تلاش می‌کرد، متاسفانه خود نیز درگیر این ویروس شد و این پزشک شهید هم در روز پنجم فروردین به شهادت رسید.

عرض تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم
در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن عرض تسلیت به خانواده این عزیزان از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و پشتیبانی مراکز درمانی قدردانی کرد.
در پیام تسلیت دکتر محمد رضا قدیر به مناسبت شهادت سه مدافع سلامت استان قم آمده است: شهادت سه نفر از مدافعان سلامت استان قم، اندوهی بزرگ بر دل جامعه سلامت گذاشت که این مصیبت را به خانواده داغدار ایشان و همچنین جامعه خدوم سلامت استان قم تسلیت عرض مینمایم.
در این دوران سخت، مردان و زنانی هستند که تا پای جان ایستاده و در راستای خدمات رسانی به مردم با تمام وجود تلاش می کنند، بزرگانی که شب و روز نمی شناسند و بیش از یک ماه است که با ایثارگری از حریم سلامت مردم صیانت می کنند.
‌ پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و پشتیبانی و اورژانس با همه وجود به میدان آمده اند تا این ویروس منحوس را شکست داده و افتخاری برای کشور به ارمغان آورند.

نام‌گذاری خیابانی در قم به نام «شهدای مدافع سلامت»
از طرفی عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم در صد و سی و نهمین جلسه رسمی و علنی که به‌صورت آنلاین از شورای شهر قم پخش شد با اشاره به شرایط ایجاد شده در کشور و استان قم اظهار داشت: مدیریت شهری از همه کسانی که برای مبارزه با ویروس کرونا به میدان آمده‌اند تشکر ویژه‌ای دارد.
وی با تأکید بر تأمین سلامت جامعه با حفظ قرنطینه خانگی افزود: کادر درمانی، مسئولان، خیران، طلاب جهادی و همه مردم در حال تلاش برای کنترل این بیماری بوده و امیدواریم با رعایت قرنطینه خانگی هر چه سریع‌تر دوران اپیدمی این بیماری به پایان رسد.
رئیس شورای شهر قم نام‌گذاری خیابانی را به نام شهدای مدافع سلامت قدردانی کوچکی از زحمات آنان خواند و عنوان کرد: با توجه به تصمیمات کمیسیون فرهنگی برای کادر درمانی که در این دوران مظلومانه فوت شده و مراسم بزرگداشتی نیز برگزار نشده یادبودی تعریف خواهد شد و امیدواریم زحمات آن‌ها را جبران کنیم.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18354