printlogo


پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به 165 باشگاه خصوصی ورزش قم
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به 165 باشگاه خصوصی ورزش قم
کد خبر: 19009
مدیر کل ورزش و جوانان قم استان قم گفت: تسهیلات وام قرض‌الحسنه برای جبران ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا به 165 باشگاه خصوصی ورزش قم پرداخت می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رسول منعم  اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در قم باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی در قم تعطیل هستند و این اتفاق غیر قابل پیش‌بینی علاوه بر ایجاد اختلال در مسیر رو به پیشرفت ورزش، قطعا باشگاه‌ها را از نظر اقتصادی دچار آسیب‌ کرده است.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از طریق راه‌کارهای ممکن، به مساعدت باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی بپردازد، برای این منظور اجاره اماکن دولتی بخشیده و برای باشگاه‌های خصوصی و مربیان آنها نیز وام 60 میلیون ریالی در نظر گرفته شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه بیش از 300 باشگاه خصوصی و دولتی در ورزش قم فعال هستند، تصریح کرد: قبلا هم گفته بودیم که تمام باشگاه‌ها و اماکن ورزشی ملزم به رعایت دستو‌رالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا هستند و هرگونه تخلْفی در اجرای آن قطعا بر اساس ظوابط رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه وام قرض‌الحسنه 60 میلیون ریالی برای باشگاه‌داران و مربیان ورزش قم، عنوان کرد: این وام جدا از تسهیلاتی است که وزارت ورزش و جوانان برای 28 هزار باشگاه ورزشی سراسر کشور در نظر گرفته، به زودی وزارخانه جزئیات پرداخت آن را اعلام می‌کند ولی در قم تسهیلات 60 میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

منعم افزود: از مجموع باشگاه‌های خصوصی فعال و دارای مجوز فعالیت، 165 باشگاه که در ایام مقابله با کرونا ضوابط و دستورالعمل‌ها ستاد مقابله با کرونا را رعایت کرده و در طول دو ماهه گذشته هیچ گزارش تخلفی از آنها مبنی بر باز بودن و فعالیت به این اداره کل ارسال نشده، واجد شرایط دریافت این وام شناخته شده‌اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: این وام به باشگاه‌هایی اختصاص دارد که ملک آنها استیجاری است و دارای پروانه فعالیت از کمیسیون ماده 5 و امور باشگاه‌های این اداره کل هستند، اسامی باشگاه‌ها به بانک ارسال شده، ضمن اینکه 40 میلیون ریال از این مبلغ به موسسین باشگاه‌ها و 20 میلیون ریال دیگر به مربی‌ای که باشگاه معرفی کرده پرداخت می‌شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19009