printlogo


با تلاش های جهادی؛
ژل و مواد ضدعفونی در قم موجود است
ژل و مواد ضدعفونی در قم موجود است
کد خبر: 19121
این روزها نه تنها در داروخانه ها بلکه در همه فروشگاه ها و مغازه های سطح استان قم ژل و مواد ضدعفونی موجود است و مردم به راحتی می توانند آن را تهیه کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در روزهای ابتدایی شیوع کرونا یعنی اوایل اسفند سال 98 به دلیل شرایط کلی که در سطح کشور و جهان رخ داد مواد ضدعفونی کم یاب شد اما با این وجود وزارت بهداشت با کمک بسیجی ها در قم مواد ضدعفونی که در اختیار داشت به صورت خانه به خانه در اختیار مردم قرار داد.

تقریباً یکی دو هفته بعد از خبر شیوع کرونا این کمبود با همکاری نیروهای جهادی و مسئولان حل شد و مواد ضدعفونی به صورت وفور در استان قم توزیع شد و افزایش قیمت هم نداشت.

این روزها نه تنها در داروخانه ها بلکه در همه فروشگاه ها و مغازه های سطح استان قم ژل و مواد ضدعفونی موجود است و مردم به راحتی می توانند آن را تهیه کنند.

اوایل اسفند ماه سال 98 به‌منظور تأمین محصولات موردنیاز شهروندان در مقابله با ویروس کرونا،‌ خط تولید برخی واحدهای صنعتی استان قم برای تهیه مواد ضدعفونی تغییر کرد.

تغییر خط تولید برای مواد ضدعفونی

سیجانی رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قم در این زمینه اظهار کرد: در استان حدود ۱۵ واحد را شناسایی کردیم که یا بالفعل در زمینه تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی فعال بودند و یا توان این کار را داشتند.

وی افزود: تلاش کردیم با تشویق آنان به سمت تغییر خط تولید مواد ضدعفونی دست و سطوح،‌ محصولات موردنیاز مردم در این شرایط را با سرعت بیشتری تولید کنیم.

تولید 20 هزار ژل ضدعفونی در یک کارگاه مواد آرایشی

همچنین مدیر داخلی یک شرکت آرایشی بهداشتی در قم  گفت: این شرکت از اوایل اسفند ماه با تغییر در خط تولید شامپو و شامپو‌های رنگ مو اقدام به تولید ژل ضدعفونی کننده دست داشته و روزانه ۲۰ هزار از این محصول را تولید می‌کند.

تمام تولیدهای استان و وارداتی که در زمینه تهیه مواد ضدعفونی و بهداشتی صورت می‌پذیرد، در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می گرفت و بر اساس اولویت‌بندی دانشگاه علوم پزشکی توزیع می شد.
 
با توجه به آمارهای جهانی کشور ایران در رتبه دوم مدیریت مقابله با کرونا قرار دارد این در حالی است که ایران تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد و آمریکا حاضر نشد حتی در این شرایط بحرانی که کل جهان را درگیر کرده دست از دشمنی بردارد و حتی به صورت موقت تحریم ها را لغو کند.

با وجود اینکه وضعیت قم هنوز سفید نشده است اما قم هم در مدیریت کرونا خوب عمل کرد و رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی توسط مردم قم باعث کاهش مراجعات به بیمارستان ها شده است.

تامین الکل برای قم توسط بسیج مهندسین

نیکو کلام مسئول بسنج مهندسین قم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از  اواخر سال گذشته در زمینه تولید محلول ضدعفونی کننده با چند شرکت بنام و معتبر رایزنی کردیم زیرا در ابتدا تأمین الکل با کمبودهایی مواجه بود اما این شرکت ها با قیمت بسیار مناسب محلول های ضدعفونی و الکل را در اختیار ما قرار دادند.

وی گفت: همچنین هماهنگی های انجام شده تا الکل ها در اختیار واحدهای صنعتی که کارگران در آن مشغول کار هستند قرار بگیرد.

در حالی ژل و مواد ضدعفونی در فروشگاه ها و مغازه های کوچک و بزرگ قم موجود است که هنوز کشورهای غربی و آمریکا نتوانستند این مواد را حتی برای کادر درمان خود تهیه کنند این مسئله باعث اعتراض های زیاد مردم و کادر درمان این کشورها شده است.



انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19121