printlogo


منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم:
سفیر آلمان باید اخراج شود / سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی خارج از توافقات و پروتکل‌های بین‌المللی عمل می‌کنند
سفیر آلمان باید اخراج شود / سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی خارج از توافقات و پروتکل‌های بین‌المللی عمل می‌کنند
کد خبر: 19226
منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم بابیان این‌که سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی خارج از توافقات و پروتکل‌های بین‌المللی عمل می‌کنند، گفت: با توجه اقدامات اخیر سفیر آلمان باید اخراج شود.
محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به تحرکات و اقدامات اخیر سفیر آلمان در کشورمان اظهار داشت: طبق توافقات و پروتکل‌های بین‌المللی وظیفه سفرا این است که در راستای نزدیکی و روابط بین دو کشور اقدام بکنند و به‌منظور مبادلات مختلف در بین دو کشور رایزنی داشته باشند.

وی ادامه داد: در برخی زمان‌ها اقداماتی که برخی از سفارت‌خانه‌ها به‌خصوص سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی انجام می‌دهند خارج از توافقات و پروتکل‌های بین‌المللی است.

آصفری تصریح کرد: اگر سفیر آلمان تلاش می‌کرده اخبار و اطلاعاتی را در اختیار رژیم صهیونیستی که دشمن درجه یک ما است قرار بدهد قطعاً باید مورد بازخواست قرار بگیرد و این موضوعی نیست که جمهوری اسلامی ایران نیز به‌سادگی از کنارش عبور کند.

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید فوراً این سفیر را اخراج کند و علاوه بر این اگر این سفیر به خواست کشور آلمان چنین کاری را انجام داده است جای تأسف دارد و باید نسبت به اقدامات و روابط خودمان با آلمان تجدیدنظر کنیم.

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم افزود: اما نه اگر خودسر وی اقدام به این کارکرده است این جای تأسف برای دولت آلمان است اما بااین‌وجود بازهم باید این سفیر اخراج شود چراکه وی در خدمت دشمنان نظام بوده است.

وی به نقش نهادهای مختلف در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: وزارت اطلاعات و امور خارجه باید این موضوع را مشخص کنند و اسناد وی را بررسی کند.

آصفری تأکید کرد: علاوه بر این وزارت امور خارجه باید درخواست برخورد قضایی با وی را داده و دادخواستی را به نهادهای قضایی آلمان بدهد.



انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19226