printlogo


کامبک‌های به یاد ماندنی لیگ قهرمانان اروپا/ وقتی غیر ممکن‌ها ممکن شد
 کامبک‌های به یاد ماندنی لیگ قهرمانان اروپا/ وقتی غیر ممکن‌ها ممکن شد
کد خبر: 19292
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سطح بالاترین و با کیفیت‌ترین رقابت‌های باشگاهی در دنیا، هر ساله میان ۳۲ باشگاه اروپایی برگزار می‌شود و نظر بینندگان بسیاری را، حتی در خارج از قاره سبز به خود جلب می‌کند.  

در میان بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا، برخی دیدار‌ها به دلیل رقم خوردن نتایج غیرمنتظره و به نوعی ممکن شدن غیر ممکن‌ها در زمانی اندک، به یاد مخاطبان فوتبال مانده است.  

باخت‌های سنگین در بازی‌های رفت و جبران نتایج ضعیف در بازی برگشت برای صعود به دور بعدی، نشان داده اصطلاح معروف "در فوتبال نمی‌توان هیچ چیزی را پیش بینی کرد" بیش از هر جای دیگر در لیگ قهرمانان اروپا مصداق پیدا می‌کند.  

در این گزارش   قصد داریم به ۶ کامبک به یاد ماندنی در تاریخ این رقابت‌ها بپردازیم.  

۲۰۰۴: دپورتیوو لاکرونیا ۴ – ۰ میلان

دپورتیوو لاکرونیا دیگر تیمی در سطح لیگ قهرمانان اروپا نیست و با قرار گرفتن در رده نوزدهم لیگ سگوندا دیویژن حال و روز خوشی ندارد، اما آن‌ها در آوریل ۲۰۰۴ کاری کردند تا نامشان تا سال‌های سال برای بازگشت تاریخی شان برابر آث میلان که از قدرت‌های آن روز‌های فوتبال ایتالیا بود و ستارگانی همچون کاکا را در اختیار داشت، سر زبان‌ها باشد.  

در شرایطی که آث میلان در بازی خانگی دور رفت موفق شد به پیروزی ۱-۴ برسد و تقریبا خیالش را از بابت صعود به دور بعدی راحت کند، دپورتیوو در دیدار برگشت خیلی زودتر و راحت‌تر از آن چه خوشبین‌ترین هوادار این تیم پیش بینی کند، بازی را برگرداند.  

لاکرونیا خیلی زود و با ۴ گل توانست شکست ۱-۴ بازی رفت را جبران کند. آن‌ها هر ۴ گل خود را پیش از به پایان رساندن نیمه اول به ثمر رساندند و در نیمه دوم جانانه از پیروزی با ارزش خود دفاع کردند تا راهی نیمه نهایی آن فصل شوند.  

۲۰۱۷: بارسلونا ۶ _ ۱ پاری سن ژرمن 

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا در پارک د پرنس متحمل شکست تحقیر آمیز ۴ گله شد تا خیلی‌ها کاتالان‌ها را بازنده زودهنگام این مرحله بدانند. شاید بتوان گفت با گل ادینسون کاوانی این احساس در خیلی از هواداران بارسلونا به یقین تبدیل شده بود و آن‌ها تیمشان را حذف شده می‌دانستند.  

با این حال آبی اناری پوشان ناامید نشدند تا با به ثمر رساندن ۶ گل، در مجموع به پیروزی ۶ بر ۵ دست پیدا کنند و یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ فوتبال را رقم بزنند.

 ۲۰۱۸: آث رم ۳ _ ۰ بارسلونا 

در شبی که سر الکسن فرگوسن به دعوت باشگاه آث رم، برای تماشای این بازی جذاب به رم سفر کرده بود و ستارگانی مانند مارکو ماتراتزی، آنتونیو کاسانو، آندره آ پیرلو و پائولو مالدینی هم در این شهر باستانی حاضر بودند، تیم ایتالیایی موفق شد با گل‌های ژکو، د روسی (پنالتی) و مانولاس به پیروزی ۰-۳ برسد تا انتقام شکست در بازی رفت را بگیرد.  

بازی رفت ۲ تیم با پیروزی ۴-۱ بارسلونا به پایان رسیده بود و در شرایطی که کاتالان‌ها تصور نمی‌کردند در رم چنین شب سختی در انتظارشان باشد، جالوروسی به پیروزی ۰-۳ رسید تا با نتیجه ۴-۴ و به لطف تک گل دقیقه ۸۰ ژکو در نیوکمپ، رمی‌ها یک شگفتی بزرگ رقم بزنند.  

۲۰۱۹: پاری سن ژرمن ۱ _ ۳ منچستر یونایتد

برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شیاطین سرخ توانستند با وجود شکست ۰-۲ خانگی در بازی رفت، به مرحله بعدی راه پیدا کنند.  

منچستر یونایتد که در آن روز‌ها به نظر می‌رسید با انتصاب اوله گنار سولسشیر به عنوان سرمربی موقت، گمشده اش را پیدا کرده است، برابر میزبان متمول خود به پیروزی ارزشمندی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.  

لوکاکو که در آن روز‌ها زیر تیغ انتقادات قرار داشت، موفق شد ۲ بار تور دروازه بوفون را به لرزه درآورد تا نقش مهمی در پیروزی دلچسب و خاطره انگیز تیمش داشته باشد.

۲۰۱۹: یوونتوس ۳ _ ۰ اتلتیکو مادرید

یوونتوس در حالی که در بازی رفت در مادرید با ۲ گل مغلوب اتلتیکو مادرید شده بود، موفق شد با هت تریک رونالدو در تورین با سه گل حریف را شکست دهد و صعود کند.

کریستیانو رونالدو که در بازگشت به مادرید شب خوبی را تجربه نکرده بود، در دیدار برگشت نمایش بسیار خوبی ارائه کرد و با درخشش برناردسکی، هر ۳ گل تیمش را به ثمر رساند.

در دقایق پایانی مسابقه، بیانکونری به خوبی بازی را اداره کرد و در نهایت موفق شد در شبی که نمایشی دلپذیر ارائه کرد، با سه گل اتلتیکو مادرید را شکست دهد و با پیروزی ۳ بر ۲ در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت، راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود.

 

۲۰۱۹: لیورپول ۴ _ ۰ بارسلونا 

تیم شگفتی ساز لیورپول در غیاب فیرمینیو و صلاح دو ستاره اصلی خط حمله خود، مقابل بارسلونا دست به کار بزرگی زد و شکست سنگین ۳ بر صفر بازی رفت مقابل این تیم را با ۴ گل در بندر آنفیلد جبران کرد تا در فینال حریف رئال مادرید شود.  

بارسلونا بازی رفت را با نتیجه ۰ - ۳ برده بود و در شرایطی که با غیبت بازیکنان کلیدی و تاثیرگذاری، چون فیرمینیو و صلاح، کسی برای قرمز‌ها شانسی قائل نبود، بازیکنان جایگزین بگونه‌ای عمل کردند که شاید خود صلاح و فیرمینیو نمی‌توانستند تا این اندازه خوب باشند.

فیرمینیو و واینالدوم جانشینان به حق صلاح و فیرمینیو در تقابل با بارسلونا بودند و هر کدام با به ثمر رساندن ۲ گل، معجزه بزرگ آنفیلد را رقم زدند.  




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19292