printlogo


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم مطرح کرد:
افزایش مستمری بگیران در 4ماه نخست سال جاری
افزایش مستمری بگیران در 4ماه نخست سال جاری
کد خبر: 19580
مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به افزایش مددجویان کمیته در 4ماه سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری، گفت:حدود ۶ هزار بسته گوشت آماده شده و طی روز عید قربان و روز بعد از آن در اختیار ۱۲ هزار خانوار پیش بینی شده قرار خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر میرشکار در گفتگو با قم فردا، با اشاره به آمارهای 4ماه ابتدایی سال جاری، اظهار داشت: در این مدت نزدیک به هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا موجب شده تا کمیته امداد دامنه و گستره خدمات خود را بیش از پیش افزایش دهد همچنین بیکاری و مشکلات اقتصادی از جمله عوامل افزیش مددجویان امداد است.

کمک26میلیاردی امداد به مراجعات غیر تحت پوشش

مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر از افراد غیر تحت پوشش درخواست کمک کردند، گفت: به این مراجعه های موردی در حدود ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض کمک کردیم و توانستیم با وام قرض الحسنه به طور مقطعی مشکل آنها را حل کنیم.

پرداخت وام قرض الحسنه به 1953نفر

وی اضافه کرد: در 4ماه ابتدایی سال جاری به هزار و ۹۵۳ نفر در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه کارگشایی پرداخت کردیم. در همین مدت کمک هزینه ازدواج با سرانه میانگین ۶۰ میلیون ریال نیز پرداخت شده است، که ۱۸۹ مورد آن به صورت جهیزیه کامل و بقیه آن به شکل نقدی بوده است.

پرداخت 321فقره وام اشتغال

میرشکار با اشاره به پرداخت ۳۲۱ فقره وام اشتغال توسط کمیته امداد استان در سال جاری بیان داشت: در سال ۹۹ میزان اعتبارات حوزه اشتغال کمیته امداد قم بالغ بر ۸۱۰ میلیارد است که نسبت به سال گذشته زودتر به بانک های عامل ابلاغ شد و ۶۸۰ میلیارد ریال آن نیز از محل تبصره ۱۶ است.

وی خاطرنشان شد: با گذشت بیش از ۲۵ روز از ابلاغ دستورالعمل این اعتبار به بانک ها، ۳۲۰ نفر را معرفی کردیم و رقم قابل توجهی را دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد قم اضافه کرد: ۸۹۳ پرنده را به بانک ها ارسال کردیم و امیدواریم با توجه به همکاری های صورت گرفته ۲ هزار سهمیه پیش بینی شده برای اشتغال مددجویان قم تا پایان مهرماه پرداخت شود.

وی سهمیه تسهیلات حوزه کاریابی مددجویان این استان را نیز ۳۲۵ نفر دانست و گفت: تاکنون ۳۰ نفر بر اساس کاریابی جذب شدند که در تلاش هستیم آن را به تعداد بیشتری تبدیل کنیم.

جمع اوری 34میلیارد تومان از محل مشارکت مردمی

میرشکار بااشاره به اینکه از محل مشارکت های مردمی  ۳۴۸ میلیارد ریال درامد کمیته امداد بوده است ابراز داشت: این مبلغ در مقایسه با چهار ماهه نخست سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته و با این روند انتظار می رود بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از برنامه ای که پیش بینی شده عبور کنیم و افزایش درآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: به 1485 نفر از مددجویان خدمات مشاوره ای اراده داده ایم همچنین  ۵۰۰ خانوار ساکن در مناطق حاشیه ای قم  را برای ارائه خدمات آموزشی چهره به چهره شناسایی کرده ایم .

مدیرکل کمیته امداد قم تصریح کرد: برای این اقدام تعداد ۲۰ طلبه زن فعال شدند، و هر کدام از این خانوارها را در اختیار گرفتند و به صورت هفتگی با مراجعه به منازل این افراد آموزش های لازم را ارائه می دهند.

پرداخت 284مورد ودیعه مسکن

میرشکار خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن مددجویی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: هزار و ۵۸۰ خانواده تحت پوشش به لحاظ مسکن در شرایط نامناسبی قرار دارند، و ما در چهار ماهه ابتدایی امسال ۲۸۴ مورد ودیعه مسکن پرداخت کردیم که ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر می‌باشد.

وی همچنین افزود: ماهیانه سه میلیون ریال نیز به عنوان اجاره خانه مددجویان از سوی کمیته امداد قم پرداخت می‌شود که قرار است این رقم بیشتر هم شود.

مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی میزان مستمری مددجویان استان گفت: در طول چهار ماهه گذشته ۲۰۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال مستمری به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد.

وی با اشاره به پیش بینی یک سبد کالا شامل مقادیری برنج، مرغ و روغن برای خانوارهای تحت پوشش گفت: کلیه خانواده های تحت پوشش تا هشتم شهریورماه فرصت دارند، با مراجعه به فروشگاه رفاه سبد کالای خود را دریافت کنند.

پیش بینی توزیع گوشت قربانی بین 12هزار خانوار

میرشکار همچنین با اشاره به اینکه برای تامین گوشت مورد نیاز مددجویان در عید قربان تاکنون ۱۱۳ راس دام سبک و سنگین از محل کمک های خیران قربانی شده است، گفت: حدود ۶ هزار بسته گوشت آماده شده و طی روز عید قربان و روز بعد از آن در اختیار ۱۲ هزار خانوار پیش بینی شده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد قم همچنین خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده با همکاری آستانه مقدس حضرت معصومه (س) در دهه ولایت و حدفاصل عید قربان تا غدیر روزانه هشت هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تعداد غذای مذکور ۵۰ هزار پُرس غذا نیز با کمک سپاه علی بن ابیطالب (ع) تهیه و به عنوان اطعام روز غدیر در مساجد، پایگاه ها و مراکز نیکوکاری استان توزیع می‌کنیم.

میرشکار گفت: در دهه ولایت با منابعی که از طریق خیران تامین می‌کنیم، اجاره ۶ ماهه نخست امسال مددجویان را به حسابشان واریز خواهیم کرد.

وی افزود: در این دهه همچنین با کمک و همیاری خیران برای هزار و ۵۲۰ خانواده ای که یک بیمار صعب العلاج دارند، از پنج تا ۱۰ میلیون ریال کمک ویژه به منظور تامین هزینه های درمان آنها خواهیم داشت.

وی با اشاره به دیگر برنامه های کمیته امداد قم در دهه ولایت گفت: در حال پیگیری هستیم، تا خانواده های تحت پوششی که طی چند سال حق بیمه های تامین اجتماعی آنها را پرداخت کردیم، از مستمری بازنشستگی استفاده کنند و دیگر نیازی به کمیته امداد نداشته باشند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19580