printlogo


کارشناس مسائل اقتصادی:
طرح مالیات بر خانه های خالی باعث افزایش عرضه مسکن می شود
طرح مالیات بر خانه های خالی باعث افزایش عرضه مسکن می شود
کد خبر: 19583
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دلالان باید هزینه ذخیره مسکن را پرداخت کنند، گفت: طرح مالیات بر خانه های خالی باعث افزایش عرضه مسکن می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سید محمدرضا رضی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مالیات بر عایدی سرمایه ، اظهار داشت: امروز تاثیر اجرای چنین قوانینی در اقتصاد کشور کاملا روشن و واضح است.
وی ادامه داد: یک نظام اقتصادی باید به گونه ای باشد که فعالیت های سالم اقتصادی و کسب درآمد های سالم و مشروع و مفید اقتصادی درآن به راحتی انجام بگیرد و حتی به آن کمک هم شود.
این پژوهشگر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: باید برنامه ریزی در اقتصاد به نحوی باشد که فعالیت های ناسالم اقتصادی، ثروتمندشدن های یک شب و ثروت های باد آورده اگر در اقتصاد وجود دارد به صورت سیستماتیک از بین برود و اگر کسی هم می خواهد از این راه کسب سود و منفعتی داشته باشد هزینه بالایی پرداخت کند.
دلالان باید هزینه ذخیره مسکن را پرداخت کنند
وی اضافه کرد: طرح اجرای اخذ مالیات بر مسکن های خالی و عایدی سرمایه در نظر دارد کسانی که می خواهند سرمایه خود را از بخش مولد و فعال اقتصاد به سمت دلالی در اقتصاد منتقل کنند و با نیاز حیاتی مردم بازی کنند باید هزینه آن را پرداخت کند.
این پژوهشگر مسائل اقتصادی بیان داشت: هر فردی که می خواهد با واسطه گری و دلالی در بازار مسکن سود ببرد باید هزینه نگهداری و ذخیره مسکن را پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح مانند کارکرد نظام مالیاتی خمس در اقتصاد اسلام است.
طرح مالیات بر خانه های خالی باعث افزایش عرضه مسکن می شود
 دکتر رضی با اشاره به طرح مالیات برخانه های خالی، ابراز داشت: این طرح باعث می شود تا افراد یا دلالان این عرصه مسکن را در بازار عرضه کند، در این طرح باید تدبیری اندیشیده شود تا بار مالیاتی ناشی از این طرح به خریداران واقعی منتقل نشود.
این پژوهشگر مسائل اقتصادی عنوان داشت: حتما این طرح می تواند به عرضه مسکن کمک کند و مسکن های خالی کشور را وارد عرصه مولد در اقتصاد کند .



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19583