printlogo


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
فضای مجازی در عرصه محرم فعال تر باشد/نشان دادن ارادت به امام حسین(ع) با بیرق عزا و لباس مشکی
 فضای مجازی در عرصه محرم فعال تر باشد/نشان دادن ارادت به امام حسین(ع) با بیرق عزا و لباس مشکی
کد خبر: 19778
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم ارادت خود به امام حسین(ع) را با بیرق عزا و پوشیدن لباس مشکی نشان دهند، گفت: در این ایام که مراسم های حضوری اندکی با محدودیت برگزار می شود باید بستر فضای مجازی ، رادیو و تلویزیون در عرصه محرم و عزاداری فعال تر شوند.
آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: مسئله محرم و امام حسین(ع) موضوعی است که مورد توجه تمام عالم است یعنی اختصاص به شیعه ندارد و مسلمانان و غیرمسلمانان اعتقاد خاصی به این اهلبیت(ع) دارند.
وی ادامه داد:نکته مهم و اصلی این است که ما چگونه می توانیم از این وضعیت استفاده کنیم؛ این موقعیتی که وجود دارد و آن جانثاری ها و شهامت ها و فداکاری هایی که امام حسین(ع) انجام داده است باید به بهترین وضع ازآن استفاده کنیم تا الگویی برای جامعه اسلامی باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید توجه ویژه ای به عاشورا و محرم داشته باشیم، گفت:باید تلاش کنیم تا محرم و واقعه عاشورا فراموش نشود.
وی اضافه کرد:در این ایام خاص که کرونا وجود دارد هرکسی وظیفه دارد وفاداری خود به امام حسین(ع) را نشان دهد، یکی از مسائلی که در این جهت می تواند موثر باشد سیاه پوشیدن و سیاه پوش کردن است.
آیت الله فقیهی بیان داشت: همه مردم می توانند لباس سیاه و عزاداری امام حسین(ع) را بپوسند که این مسئله ربطی به کرونا ندارد. مردم می توانند جلو درب منزل و مغازه خود بیرق عزا و پارچه مشکی نصب کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این ایام که مراسم های حضوری اندکی با محدودیت برگزار می شود باید بستر فضای مجازی ، رادیو و تلویزیون در عرصه محرم و عزاداری فعال تر شوند.
این استاد حوزه ابراز داشت: باید در بسترهای جدید اهداف قیام امام حسین(ع) گفته شود و مصیبت ها برای مردم بیان شود تا مردم شور حسینی خود را نشان دهند.
وی تاکید کرد: باید شرکت در مجالس با پروتکل های بهداشتی آنگونه که ستاد دستور داده است باشد تا سلامتی عزاداری به خطر نیفتد و رعایت دستورات بهداشتی وظیفه شرعی هر کسی است.
آیت الله فقیهی در ادامه افزود: باید با رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم برپا شود و کسانی که فضای باز دارند در این امر پیش قدم باشند.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19778