printlogo


استاندار قم:
هیئت‌های مذهبی قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند/ قم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد
هیئت‌های مذهبی قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند/ قم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد
کد خبر: 19819
استاندار قم با اشاره به اینکه قم همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد گفت: در این دو شبانه‌روزی که مراسم‌های عزاداری در قم برگزار شد پروتکل‌های بهداشتی خیلی خوب رعایت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بهرام سرمست استاندار قم در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز پزشک و یاد شهدای پزشک در عرصه کرونا اظهار داشت: در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان قرار داریم این ایام را به محبین اهل بیت تسلیت عرض می کنیم امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های که انجام می دهیم هم عزاداری متناسب با شرایط کرونایی را داشته باشیم و هم سلامت شهروندان را به نحو احسن تأمین کنیم و هیچ عزاداری به غیر از عزای سرور و سالار شهیدان داغدار عزیز دیگری نشود.

 وی بیان داشت: در ادامه برنامه هایی که در ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا وجود داشت آزمون سراسری و کنکور را داشتیم بنا بر گزارش‌هایی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شد الحمدالله رعایت فاصله گذاری اجتماعی و  پروتکل های بهداشتی به نحو احسن انجام شده است شخصاً در بازدیدی که از یکی از حوزه‌های امتحانی داشتنم به نحو شایسته پروتکل های بهداشتی رعایت شده بود.

 استاندار قم خاطرنشان کرد: جا دارد از برگزارکنندگان این کنکور و همه داوطلبان عزیز بابت رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشکر کنیم الحمدالله از یک آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدیم و ان شالله از آزمون بزرگ‌تر که در ایام عزاداری سیدالشهدا قرار داریم به نحو شایسته ای بیرون بیایم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، عزاداری های ما توأم با سلامت معنوی و جسمانی شهروندان باشد.

سرمست تصریح کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص دولت الکترونیک و سلامت الکترونیک تأکید ویژه شد و بحث این بود که ادارات سعی کنند که از مراجعات حضوری مردم به کاهند و همه مردم بتوانند به صورت الکترونیکی خدمات دریافت کنند.

 استاندار قم تاکید کرد: در این جلسه به وزارت بهداشت تأکید شد که پرونده سلامت الکترونیک را  تکمیل کند تا مردم خدمات بهداشتی را بدون نیاز به حضور در مراکز درمانی دریافت کنند و این گام مهم می باشد.

توصیه بزرگان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری ها موثر بود

 سرمست عنوان کرد: یک تشکر ویژه از هیئت های مذهبی استان قم دارم که در سطح استان بر اساس تدابیری که اندیشیده شد و جلسه مشورتی که با شورای هیئات مذهبی استان متولیان امور که دلشان برای برگزاری عزاداری امام حسین علیه السلام می سوزد داشتیم در این دو شبانه روزی که  مراسم ها برگزار شد پروتکل های بهداشتی خیلی خوب رعایت شده است همچنین از تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و سایر اماکن متبرکه تقدیر و تشکر می کنیم.

استاندار قم افزود: توصیه های که بزرگان ما در حوزه‌های علمیه دو همین‌طور مراجع عظام داشتند خیلی مؤثر بوده و همکاری که خود عزاداران می‌توانند داشته باشند می تواند مفید باشد امیدواریم این ایام را با نهایت سربلندی پشت سر بگذاریم.

وی اظهار داشت: وضعیت قم همچنان قرمز است هم در ستاد ملی و هم در ستاد استانی برای ادارات و برای اصناف و حوزه های عمومی خدماتی بازدارنده اندیشیده شده است در عین حال که تشویقات هم صورت می‌گیرد.



انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19819