printlogo


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:
کرونا 5هزار نفر را در بخش گردشگری بیکار کرد/ بانک های استان هیچ نقشی در توسعه و تولید ندارند
کرونا 5هزار نفر را در بخش گردشگری بیکار کرد/ بانک های استان هیچ نقشی در توسعه و تولید ندارند
کد خبر: 19841
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه بانک های استان هیچ نقش و تاثیری در توسعه و تولید استان ندارند، گفت: کرونا به بخش گردشگری به میزان ۱۸۵ میلیارد تومان خسارت زد و همه ۴۵۴ واحد اقامتی را در اوج زمان گردشگری تعطیل و ۵ هزار نفر را بیکار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهرداد غضنفری در گفتگو با خبرنگاران بااشاره به آسیب های جدی کرونا به اقتصاد، اظهار داشت: یکی از بخش هایی که در دوران کرونا آسیب جدی دید بخش گردشگری است.
وی ادامه داد:کرونا به بخش گردشگری به میزان ۱۸۵ میلیارد تومان خسارت زد و همه ۴۵۴ واحد اقامتی را در اوج زمان گردشگری تعطیل و ۵ هزار نفر را بیکار کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به جمع آوری میزان خسارت و انعکاس گزارش آن، بیان داشت: تصمیم گرفته شد ۶۴۲ میلیارد تومان در قالب بسته حمایتی دولت به فعالان گردشگری و اصناف آسیب دیده پرداخت کند.
وی اضافه کرد:۷۳ میلیارد تومان تاکنون اختصاص یافته است و تنها ۳۰ میلیارد تومان هم پرداخت شده است. این بی رغبتی به دلیل مشکلات سامانه و یا شرایط سخت تسهیلات بوده که امید است با افزایش دامنه زمانی پرداخت و رفع شرایط متقاضیان بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.
غضنفری با اشاره به اینکه قبل از شروع کرونا 30میلیون دلار در قم سرمایه گذار ثبت شده است، گفت: این میزان سرمایه گذاری 68درصد رشد را نشان می دهد و امیدواریم این سرمایه ثبت شده را به مرحله جذب برسانیم.
وی عنوان کرد: حدود 80 فرصت سرمایه گذاری در استان قم شناسایی شده که در این راستا 26 فرصت مجوز بی نام برای سرمایه گذاران صادر شده است که از این تعداد 7 مورد به مرحله اجرایی رسیده است. نقطه عطف موضوع صدور مجوز بی‌نام این است که سرمایه‌گذار بدون طی کردن راه‌های معمول جانمایی کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: بانک‌های استان اعم از بانک‌های خصوصی و دولتی هیچ نقش و اثرگذاری در توسعه و تولید استان نداشته‌اند.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه سپرده گذاری در بانک های استان قم با رشد 40 درصدی مواجه بوده است اما اثر گذاری بانک ها در توسعه استان قم ملموس نیست.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19841