printlogo


آیت الله علوی گرگانی:
دهه اول محرم زمینه‌ای برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است
دهه اول محرم زمینه‌ای برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 19869
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در پیامی به مناسبت هفته امربه‌معروف گفت: دهه اول محرم زمینه‌ای برای احیای فریضه مهم و حیاتی امربه‌معروف و نهی از منکر و تذکری برای عموم مومنین نسبت به اهمیت این دو فریضه الهی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در این پیام آمده است: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و غلبه راه حق بر مسیر باطل در طول تاریخ می‌باشد.

پیام ادامه یافته است: در این ماه، پاره تن پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(س) به‌خاطر تلاش برای اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر خون خود را فدا کرده و به تمام مومنین و رهروان مسیر حقیقت، این درس را داده که باید در راه اقامه حق مجاهده نمود.

پیام حاکی است: دهه اول محرم زمینه‌ای برای احیای فریضه مهم و حیاتی امربه‌معروف و نهی از منکر و تذکری برای عموم مومنین نسبت به اهمیت این دو فریضه الهی است.

پیام می‌افزاید: به‌طور حتم امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است و تمام آحاد ملت موظف‌اند به آن جامه عمل بپوشانند تا برکات الهی نازل گردیده و از بلاها دورباشیم.

در این پیام تاکید شده است: منکراتی همچون تجمل‌گرایی، فساد، پول‌شویی، رشد بی‌حجابی و پوشش‌های نامناسب، رشوه، ربای بانکی و غیربانکی، رشد سبک زندگی غربی، بی‌عفتی در حال رشد در فضای مجازی و حقیقی، بی‌عدالتی و تبعیض، اسراف منابع، عدم توجه کافی به حفظ محیط‌زیست، گسترش فضای تهمت زنی و شایعه‌پراکنی در برخی رسانه‌ها تماما مصداق‌های بارز منکر است که در حال گسترش است و باید با عزم ملی و احساس وظیفه عمومی و نهی از منکر جلوی رشد آن گرفته‌شده و با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر و مدیریت‌شده مسئولان امر و حمایت و تشویق ناهیان از منکر در مسیر تحقق جامعه الهی قدم برداریم




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19869