printlogo


کلید سوالات کنکور سراسری منتشر شد
 کلید سوالات کنکور سراسری منتشر شد
کد خبر: 19879
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کلید سوالات کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت:  کلید سوالات کنکور هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان می‌توانند برای دانلود آن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.  

سخنگوی سازمان سنجش اظهار کرد: کلید سوالات کنکور سراسری خارج از کشور  بعد از ظهر روز چهارشنبه، ۵ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

به گفته زرین آمیزی، دفترچه سوالات کنکور نیز طی ۴ روز برگزاری از ۲۹ مرداد تا اول شهریور و بعد از پایان فرآیند آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.  

او بیان کرد: داوطلبان از زمان انتشار کلید سوالات تا ۴۸ ساعت بعد می‌توانند اعتراض به غلط بودن سوالات را به صورت الکترونیکی به سازمان سنجش اطلاع دهند تا بررسی و نتیجه اعلام شود.

گفتنی است کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر از طریق سوابق تحصیلی جذب می‌شوند و داوطلبان آن، احتیاج به شرکت در کنکور ندارند.  ۲۰ درصد از این ظرفیت‌ برای دوره‌های روزانه دانشگاه‌هاست و مابقی آن نیز در نوبت دوم، بدون آزمون پذیرش خواهند شد. در نهایت حدود ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته‌های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته است. 


انتهای پیام/
محسن خداپرست



لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19879