printlogo


عضو خبرگان رهبری:
دعاهای امام سجاد(ع) بیان جان اسلام در ابعاد مختلف اسلام بود/ تدام نهضت عاشورا با دعا و مناجات امام سجاد(ع)
دعاهای امام سجاد(ع) بیان جان اسلام در ابعاد مختلف اسلام بود/ تدام نهضت عاشورا با دعا و مناجات امام سجاد(ع)
کد خبر: 19953
عضو خبرگان رهبری با اشاره به تدام نهضت عاشورا با دعا و مناجات امام سجاد(ع)، گفت: امام سجاد(ع) تمام سخنان خود را در قالب دعا بیان می کردند به همین دلیل دشمنان با او کاری نداشتند و این دعاها بیان جان اسلام در ابعاد مختلف بود.
آیت الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: در تداوم و حفظ نهضت عاشورا خطبه ها و دعاها و مناجات امام سجاد(ع) نقش بسیار موثری داشت.
وی ادامه داد: هرکدام از اهلبیت(ع) در تداوم اسلام نقش داشته اند که باید به وظیفه خود عمل می کردند و در این بین نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در خطبه و دعا مشخص شده است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به شرایط بعد از عاشورا، گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) و یاران، خفقان عجیبی حاکم بود و دشمنان به دنبال این بودند تا واقعه عاشورا در همان کربلا بماند.
وی اضافه کرد:یزیدیان در آن زمان به دنبال این بود که جریان کربلا را کسی نقل نکند تا موجب انتشار آن نشود اما اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) آن خطبه ها را نمی خواندند جریان کربلا در همان کربلا دفن می شد.
آیت الله توکل در ادامه با اشاره به به دعاها و مناجات امام سجاد(ع) بیان داشت: امام سجاد(ع) با توجه به آن خفقان حاکم، نمی توانستند بعضی از سخنان را به صراحت در بالای منبر بیان کنند به همین دلیل تمام سخنان خود را در قالب دعا بیان کرد.
وی اضافه کرد: امام سجاد(ع) تمام سخنان خود را در قالب دعا بیان می کردند به همین دلیل دشمنان با او کاری نداشتند و این دعاها بیان جان اسلام در ابعاد مختلف بود.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19953