printlogo


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
روشنگری‌های امام سجاد(ع) قیام عاشورا و اسلام را زنده نگه داشت
روشنگری‌های امام سجاد(ع) قیام عاشورا و اسلام را زنده نگه داشت
کد خبر: 19954
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در روشن کردن مردم و آگاهی دادن به جامعه نقش بزرگی داشته است، گفت: روشنگری و تداوم نهضت عاشورا نتیجه خطبه ها و سخنان امام سجاد(ع) بود.
آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا  ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) با اشاره به نقش خطبه ها و دعاهای امام سجاد(ع) در ابلاغ پیام عاشورا و تداوم نهضت حسینی، اظهار داشت: سیره اخلاقی و سیاسی امام سجاد(ع) درسهای بزرگی به امّت اسلامی می‌آموزد و باید این درس ها در جامعه تبیین شود.
وی ادامه داد: هر یک از ائمه(ع) متناسب با زمان خود، روش خاصی برای هدایت جامعه داشتند،  امام زین العابدین(ع) پس از کربلا به روشنگری و تبین حقایق پرداختند و امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پیام رسان و پاسدار عاشورا بودند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف بلند نهضت عاشورا، گفت:همه اتفاقات روز عاشورا و بعد از عاشورا باید رخ می داد تا این اهداف محقق شود.
وی بیان داشت: به‌قدر حکومت طاغوت در آن زمان مردم را در جهالت نگه‌داشته بود که فکر می کردند امام حسین(ع) و یارانش، گروهی  اهل فتنه و خلاف هستند که مستحق کشتن هستند و مردم برای این که به خداوند نزدیک شوند با اباعبدالله الحسین(ع) جنگ کردند.
آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا هر چه به این مردم گفت که من پسر علی ابن ابیطالب(ع) و نوه پیامبر(ص)هستم، این قرآن است، ولی مردم سخن امام حسین(ع) را نمی فهمیدند و تبلیغات طاغوت بر این فضا و مردم حاکم بود و مردم حقایق را درست نمی دانستند.
وی ابراز داشت: این مسئله نشان می دهد که تبلیغات چه مقدار اثر دارد و چه تأثیراتی را می تواند داشته باشد.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اسارت آل الله و خطبه ها و فرمایشات امام سجاد(ع) روشنگر حقایق بود، گفت: امام سجاد(ع) در روشن کردن مردم و آگاهی دادن به جامعه نقش بزرگی داشته است.
وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) با سخنان و خطبه های خود مردم را به معارف دعوت کردن و توانستن مردم را راهنمایی کنند تا آن خفقان از بین برود و اندکی آزادی به وجود آمد تا سخنان خود را بزنند.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19954