printlogo


مزایا و معایب پژو 207i چیست؟
مزایا و معایب پژو 207i چیست؟
کد خبر: 20070
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اوایل دهه 90 تا اواخر سال 90 را می توان ورود و خداحافظی بسیار سریع پژو 207i در بازار ایران دانست. اما در سال 1394 به دلیل اینکه ایران‌خودرو نتوانست از فروش بسیار خوب این خودرو دل بکند، تولید پژو 207i را از سر گرفت.
پژو 206 که یکی از خودروهای موفق تاریخ خودروسازی پژو فرانسه می‌باشد تا سال 2008 در بریتانیا و تا سال 2012 در داخل فرانسه همچنان تولید می‌شد. این خودرو در سال 2008 با یک نسخه فیس‌لیفت جایگزین شد که تغییرات اندکی شامل تغییرات ظاهری بر روی آن اعمال‌شده بود. این نسخه فیس لیفت شده از پژو 206 در برخی از کشورها بانام پژو 206 پلاس و در برخی از کشورها بانام پژو 207 روانه بازار گردید. خودروسازی ایران‌خودرو که از سال 1381 در حال تولید و عرضه پژو 206 بود تصمیم گرفت تا این محصول فیس لیفت شده را بانام پژو 207i وارد خطوط تولید خود کند. شرکت ایران‌خودرو تصمیماتی نیز مبنی برافزایش تولید خودروی پژو 207 آی گرفته بود که تمامی این تصمیم‌ها با افزایش عمق تحریم‌ها علیه دولت ایران در پایان سال 1390 نقش بر آب شد و عملاً تصمیم تولید پژو 207i منتفی شده و تولید این خودرو متوقف گردید. البته پس از یک دوره توقف حدود 4 ساله برای متقاضیان این خودرو، خودروی پژو 207i مجدداً از سال 1394 در خط تولید قرار گرفت.
در ادامه می‌خواهیم مزایا و معایب پژو 207i که در ایران ارائه شده است، موردبررسی قرار دهیم.
مزایای پژو 207i

طراحی جذاب و اسپرت
اولین مزیت پژو 207i که در نگاه اول به چشم می‌آید، ظاهر زیبا و اسپرت این خودرو است. هرچند این خودرو نسخه فیس‌لیفت پژو 206 به شمار می‌رود، بااین‌حال چهره مدرن و زیبای آن هنوز هم جوانان را به خود جلب می‌کند. تغییرات اصلی چهره پژو 207i در قسمت جلوی آن مشاهده می‌شود. چراغ‌های بزرگ قسمت جلو در کنار لوگوی شرکت پژو توانسته چهره‌ای تهاجمی به پژو 207i ببخشد. به‌علاوه سپرهای این خودرو به دلیل طراحی خاص خود و وجود دریچه‌های هوا بر روی آن توانسته نظرات مثبتی را به خود جلب کند. بااین‌حال نمای جانبی و پشتی پژو 207i چندان تفاوتی با پژو 206 نداشته و تنها دو چراغ مه‌شکن، دوربین دید عقب و تغییر گرافیک چراغ‌های عقب توانسته‌اند ظاهر متفاوتی به عقب پژو 207i ببخشند.
ظاهر جمع‌وجور و ویژگی‌های خوب فنی توانست لقب پرفروش‌ترین خودروی پژو را برای پژو 206 به ارمغان آورد. اوایل سال 2008 فیس‌لیفت پژو 206 با نام پژو 207 به میدان آمد. در همان سال بود که نمایندگی پژو در برزیل پژو 207 را با کمک ایران‌خودرو به ایران رساند. بااین‌حال به دلیل تفاوت‌هایی که این خودرو با 207 اروپایی داشت، ایران‌خودرو آن را در سال 1381 با نام پژو 207i روی خط تولید برد
امکانات رفاهی قابل قبول
پژو 207i یک خودروی ملی است که برای رقابت با خودروهای چینی به بازار آمده است. به همین دلیل سازندگان آن امکانات رفاهی زیادی را در دل این خودرو جای‌داده‌اند. به‌عنوان‌مثال سیستم تهویه خودکار، نمایشگر 7 اینچی لمسی، فرمان هیدرولیکی با کلیدهای کنترلی بر روی آن، بلوتوث، مه ‌شکن‌های جلو و عقب، شیشه‌بالابر برقی، صندلی راننده و سرنشین 4 حالته به‌صورت دستی، پشت‌سری قابل تنظیم و کروز کنترل ازجمله امکانات رفاهی به‌کاررفته در پژو 207i هستند.
پیشرانه کم مصرف
پژو 207i همانند همه خودروهای پژو از پیشرانه TU5 استفاده کرده است. این پیشرانه 4 سیلندر که 1.6 لیتر ظرفیت دارد، می‌تواند قدرتی برابر 105 اسب بخار در دور موتور 5800 دور بر دقیقه و گشتاوری برابر 142 نیوتن متر در دور موتور 4000 دور بر دقیقه تولید کند. یکی از مزیت‌های پژو 207i به‌عنوان یک خودروی 1100 کیلوگرمی مصرف سوخت بهینه آن است. این خودرو در یک مسیر شهری به ازای هر صد کیلومتر 8.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند. پژو 207i در یک مسیر صد کیلومتری در خارج از شهر به 5.4 لیتر سوخت و در حالت ترکیبی به 7.1 لیتر سوخت نیاز دارد. بااین‌حال این میزان از سوی کارخانه سازنده اعلام شده و بدون شک در عمل بیشتر است. همچنین کم بودن استهلاک پژو 207i و هزینه‌های جانبی نگهداری آن یکی دیگر از دلایلی است که جوانان را به سمت این خودرو جذب کرده است.
پیشرانه این خودرو توانسته است آن را به یک خودروی مناسب و جذاب برای سفرهای درون شهری تبدیل نماید که تمامی رده های سنی از آن استقبال می کنند.
خدمات پس از فروش مناسب
پژو 207i به دلیل داشتن شبکه نمایندگی‌های گسترده ایران‌خودرو در سراسر ایران توانسته خدمات پس از فروش خوبی را به خریداران خود ارائه دهد. این موضوع برای خریدارانی که وقت و حوصله سر زدن به نمایندگی‌های مختلف را برای تامین قطعات نداشته و می‌خواهند با کمترین هزینه و وقت خدمت موردنظر خود را دریافت کنند، بسیار حائز اهمیت است. به‌علاوه این گستردگی خدمات به شما این اطمینان را می‌دهد که در صورت خرابی یا نیاز به تعمیرات می‌توانید با خیال راحت با امداد خودرو تماس بگیرید.


معایب پژو 207i
کابین کوچک

یکی از اصلی‌ترین معایبی که به‌محض سوارشدن در پژو 207i متوجه آن خواهید شد فضای کوچک کابین است. این موضوع به‌خصوص زمانی که در ردیف عقب این خودرو می‌نشینید به‌شدت شما را آزار خواهد داد. به همین دلیل نمی‌توان پژو 207i را خودرویی مناسب خانواده‌ها یا حتی راننده‌های قدبلند دانست. شاید علت اصلی اینکه بیشتر طرفداران این خودرو خانم‌ها و جوانان هستند نیز همین امر باشد. علاوه بر این صندوق بار این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای هاچ‌بک دارای جای چندانی نبوده و خریداران را آزار خواهد داد.
کیفیت پایین آپشن ها
بااینکه آپشن‌های خوب پژو 207i در مقایسه با سایر خودروهای داخلی یک مزیت بزرگ به‌حساب می‌آید اما خرابی آن‌ها عاملی است که در ادامه استفاده از این خودرو هزینه‌های زیادی را روی دست شما خواهد گذاشت. مثل دیگر خودروهای ایرانی کیفیت پژو 207i نیز کاملا به شانس شما وابسته است. درواقع این خودرو می‌تواند تا مدت‌ها برای شما بدون هیچ اشکالی کار کند یا در ادامه استفاده مرتب شما را روبه روی تعمیرگاه نگه دارد. به‌علاوه صداهای ناخوشایند کابین نیز در طولانی‌مدت آزارتان خواهد داد.
گیربکس ضعیف
از دیگر معایب پژو 207i می‌توان به گیربکس آن اشاره کرد. دردسری که گیربکس خودروهای قدیمی پژو برای خریداران ایجاد خواهد کرد موضوع جدیدی نیست. این قسمت نیز مثل آپشن‌های پژو 207i به شانس شما بستگی دارد. اگر هنگام خرید شانس با شما یار باشد در گردونه چرخان خودرویی با گیربکس نرم و راحت در اختیار شما قرار می‌گیرد. در غیر این صورت تعویض دنده برای راننده‌هایی که عاشق دنده عوض کردن هستند به یک معضل همیشگی تبدیل می‌شود.
کمبود و گرانی قطعات
خدمات پس از فروش ضعیف ایران‌خودرو یکی از اصلی‌ترین مشکلات پژو 207i است. خریداران این خودرو قیمت بالایی را برای خرید آن می‌پردازند اما برای رفع مشکلات و تامین قطعات آن باید در صف‌های طولانی قرار بگیرند. از طرف دیگر استفاده از قطعات بی‌کیفیت در ساخت این خودرو می‌تواند خرید نسخه‌های قدیمی را که از قطعات باکیفیت‌تر اروپایی استفاده کرده‌اند به‌صرفه‌تر سازد.





انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20070