printlogo


حرکت در مسیر امام حسین (ع) نیازمند بهره‌گیری از عقل و احساس است
حرکت در مسیر امام حسین (ع) نیازمند بهره‌گیری از عقل و احساس است
کد خبر: 20157
کارشناس مسائل مذهبی گفت: برای حرکت در مسیر امام حسین (ع) باید از هر دو بال عقل و احساس بهره بگیریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام راستگو در سلسله سخنرانی‌های معرفتی که به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در قم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، با اشاره به واقعه عاشورا اظهار داشت: در خصوص برخورد با این حادثه عظیم دو نوع برخورد وجود دارد که این دو مکمل هم هستند و افراط‌وتفریط در هرکدام از آن‌ها موجب می‌شود که هدف قیام به‌خوبی بیان نشود.

وی ادامه داد: یک نوع برخورد و دیدگاه باعقل و خرد است و نوع دیگر برخورد بااحساس، عاطفه و حالت قلبی و روانی است.

حجت‌الاسلام راستگو بیان داشت: خود امام حسین (ع) از این دو استفاده کردند و در جای‌جای سفر کربلا و همچنین در وصیت‌نامه‌ای که برای برادر خودشان محمد حنفیه داشتند، هدف والای خودشان را بیان کردند.

وی تصریح کرد: خصوصاً در نامه‌ای که برای محمد حنفیه داشتند بر روی ۴ علت تأکید کرده و فرمودند: امربه‌معروف نهی منکر و نهی از منکر، اصلاح در امت جدم و برگرداندن مسیر انحرافی که در حکومت و جامعه به‌سوی مسیر پاک اولیه، ۴ علتی بود که به خاطر آن‌من قیام کردم.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: برای حرکت در مسیر امام حسین (ع) باید از هر دو بال عقل و احساس بهره بگیریم و نمی‌شود بدون این دو بتوان در این مسیر موفق شد و یا به عبارت بهتر به شناخت خوبی رسید.
وی ادامه داد: گریه، عزاداری، نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی می‌تواند بال احساس و عاطفه می‌باشد که پس از عاشورا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) جزء اولین کسانی بودند که به مرثیه‌سرایی و عزاداری پرداختند.
ح

جت‌الاسلام راستگو تأکید کرد: هم باید هدف امام حسین (ع) را فراگرفت و همین این‌که به یاد شهدای کربلا مرثیه‌سرایی و عزاداری کند و احادیث فراوانی نیز در این زمینه وجود دارد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20157